Access Update Query i.c.m. split tables

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinokkio89

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2006
Goedendag,

Een tijdje geleden heb ik een Access database gemaakt, deze heb ik in een map op de netwerkschijf gezet. Een beperkt aantal mensen hebben autorisatie tot deze map, de meeste mensen hebben alleen read-only rechten, een aantal mensen hebben echter ook schrijfrechten.
In deze map heb ik alleen het back-end gedeelte van de database gezet (de tabellen), de gebruikers hebben het front-end van de db ontvangen en op hun eigen pc/laptop gezet.

Nu vroeg ik mij af, kan een persoon die schrijfrechten in de desbetreffende map heeft, een update-query uitvoeren wanneer andere gebruikers de database hebben geopend d.m.v. hun front-end? De update-query zorgt ervoor dat data van de tabellen (back-end) ge�pdate wordt.

Alvast bedankt!

Als je schrijfrechten hebt op een map, kun je ook bijwerkqueries draaien in een db. Dit staat los van FE-BE oplossingen. Het is iets anders als iemand een record uit de bij te werken tabel heeft geopend; goede kans dat de bijwerkquery dan een fout genereert, omdat niet alle records konden worden bijgewerkt. Namelijk niet de geopende.

Dus wanneer een gebruiker een report open hebt staan waarin data verwerkt zit van tabel A, dan is het op dat moment niet mogelijk om tabel A te updaten door middel van een update-query?

Dat is afhankelijk van de onderliggende query in je rapport. In het eigenschappen venster van de query kan je aangeven of de records al dan niet gelockt zijn. In deze situatie kan je overwegen om de lockinstellingen te veranderen. Hoe je dit kan doen kan je teruglezen in deze post van een aantal dagen geleden.
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan