Access VBa docmd oprenreport

Status
Niet open voor verdere reacties.

annetiti

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2007
Hallo
Weet iemand raad met de instructie Instructie DoCmd.OutputTo acOutputReport, "rptMail", acFormatPDF, "c:/gmail.pdf"

RptMail is het rapport

Het rapport Rptmail bevat alle data. Is het mogelijk om een filter toe te voegen aan het rapport?
Via de eigenschap filter in rptmail heb ik dit toegevoegd: [qryAfzonderingmail].[nrleerling]=1127 .
Kan deze in de code docmd.output geplaatst worden of is er een andere oplossing daar het niet altijd over hetzelfde nrleerling gaat.
Het nummer nrleerling wordt gewijzigd afhankelijk van de opgevraagde leerlingid in het formulier.

Groeten Anne

Rapporten die je exporteert kun je niet filteren; je zult de data dus in het rapport zelf goed moeten zetten. Met een Preview kun je wel een filter gebruiken; dan zie je dus de gefilterde records. Druk je vanaf de preview af, dan gaat het wel goed.

Dag Octafish
bedankt voor de uitleg.
Ga proberen of het lukt als ik een query maak in het rapport.
gr anne

Mijn werkwijze is eigenlijk best simpel: vanuit de QueryDefs collectie de SQL van de onder het rapport hangende query aanpassen. In dienquery zit dus altijd een filtering zodat je probleemloos kunt exporteren, en de SQL verander je vanuit een formulier.

DAg OctaFish

met een querydef bedoel je: een sql statement aangemaakt met vba. (zie vb).

Dim qd As QueryDef
Set qd = CurrentDb.QueryDefs("MyQuery")
qd.SQL = "SELECT Category FROM Categories where ..."

Kan ik deze sql linken met DoCmd.OutputTo acOutputReport of gebruik je docmd.oprenreport met een sql statement?

Heb je soms een klein voorbeeldje hiervan?

groeten anne

Volgens mij heb je 'm anders al een heel eind :). In je eigen voorbeeld gebruik je de query MyQuery. Die zou bij mij dus aan het rapport hangen. Met qd.SQL verander je de SQL van de query MyQuery, en derhalve ook de gegevens in het rapport. En dat bepaalt dus de output van je PDF. Kortom: ik heb er eigenlijk niks aan toe te voegen :).

Hallo

Heb de query kunnen aanpassen zodat niet alles afgedrukt wordt.
Hartelijk dank

Anne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan