jorgvberlo
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 15 dec 2015
Hoi allen,
Ik ben relatief nieuw / onbekend met MS Access, maar mag graag een beetje met programmacode klooien. Onlangs heb ik (eerlijk is eerlijk) middels veel google, knippen en plakken, een mail progje gemaakt. Werkt als een zonnetje, maar ik krijg de mails niet verzonden vanaf het juiste account. Het gebruikte account is niet eens het hoofdaccount.
Hier de code:
.SentOnBehalfOfName werkt, maar er staan twee afzenders in de mail (reply all geeft een reactie aan het goede mail adres).
Door al mijn aanpassingen waarschijnlijk geen hele nette code meer, maar het volstaat voor mij.
Graag suggesties...
Ik ben relatief nieuw / onbekend met MS Access, maar mag graag een beetje met programmacode klooien. Onlangs heb ik (eerlijk is eerlijk) middels veel google, knippen en plakken, een mail progje gemaakt. Werkt als een zonnetje, maar ik krijg de mails niet verzonden vanaf het juiste account. Het gebruikte account is niet eens het hoofdaccount.
Hier de code:
Code:
Public Sub SendEmailOutlook(strBcc As String, strSubject As String, strBody As String, _
strFile As String, Optional bFileAttach As Boolean = False, Optional bPreview As Boolean = False)
On Error GoTo SendEmailOutlookErr
Dim strEmail As String
Dim strMsg As String
Dim oLook As Object
Dim oMail As Object
Dim MyDB As DAO.Database
Dim rstEMail As DAO.Recordset
Set oLook = CreateObject("Outlook.Application")
Set oMail = oLook.createitem(0)
Set MyDB = CurrentDb
Set rstEMail = MyDB.OpenRecordset("Select Email From Tbl_contact", dbOpenSnapshot, dbOpenForwardOnly)
With rstEMail
Do While Not .EOF
'Build the Recipients String
strEmail = strEmail & ![Email] & ";"
.MoveNext
Loop
End With
With oMail
.Bcc = Left$(strEmail, Len(strEmail) - 1) 'Remove Trailing ;
'.body = sBody
.htmlbody = strBody
.Subject = strSubject
.SentOnBehalfOfName = """[naam]""<[ownemail@adres]>"
If strFile <> "" Then
.Attachments.Add (strFile)
End If
If bFileAttach = True Then
'THIS IS WHERE YOU CODE YOUR FORM TO ATTACH FILE(S)...
'.Attachments.Add (CurrentProject.Path & "XYZ.XXX")
End If
If bPreview = True Then
.display
Else
.Send
End If
End With
If bPreview = False Then
Set oMail = Nothing
Set oLook = Nothing
End If
Exit Sub
SendEmailOutlookErrExit:
Exit Sub
SendEmailOutlookErr:
MsgBox Err.Description, vbOKOnly, Err.Source & ":" & Err.Number
Resume SendEmailOutlookErrExit
rstEMail.Close
Set rstEMail = Nothing
End Sub
.SentOnBehalfOfName werkt, maar er staan twee afzenders in de mail (reply all geeft een reactie aan het goede mail adres).
Door al mijn aanpassingen waarschijnlijk geen hele nette code meer, maar het volstaat voor mij.
Graag suggesties...
Laatst bewerkt: