access VBA text selectie bijwerken via knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floor E

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2007
Ik heb in een formulier een memo veld zitten. Ik wil in het memoveld een stuk tekst selecteren, op een knop drukken en de geselecteerde tekst vervolgens bijwerken. Dit zie je ook heel vaak bij forums terug, om bijv. een lapje text als quote te markeren.

Of anders als voorbeeld herkenbaar voorbeeld:

HTML:
Dit is de geselecteerde tekst
<B> Dit is de geselecteerde tekst</B>

Volgens mij niet al te moeilijk maar hoe doe ik dit in VBA, de focus verdwijnt namelijk.

Dit is een hint.

Er zijn misschien ook wel andere oplossingen maar dit is de mijne:

Zoek code op om een selectie naar het clipboard te kopieren.
Pas de tekst aan zoals je zou willen en met behulp van het replace statement plak je de gewijzigde tekst weer terug.

HTH:D

Guus Bedankt! Helaas lijkt me de oplossing lichtelijk risico vol, wat indien er al reeds tekst op het clipboard staat en je vergeet een selectie in memo te maken krijg je vreemde inhoud..

Ik heb 2 andere oplossingen gevonden:
door een memo veld zowel tabel en formulier aan te maken met de optie Textopmaak = Tekst met opmaak. Vervolgens zet ik de tabel weer om naar tekst zonder opmaak. Gevolg, de HTML code wordt opgeslagen (daar ging het mij om). De code moet namelijk geexporteerd worden in een text bestand.

2e is om bij de cmdButton de complete inhoud in een string te plaatsen en daarna weer terug te plaatsen met daarachter het eerste deel van de code. Via een boolean hou ik bij of de eindcode al is ingevuld, indien niet dan wordt deze automatisch bij verlaten aan het einde toegevoegd

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan