Access vraag, harde return toevoegen aan subject mailto functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Withaar

Verenigingslid
Lid geworden
8 apr 2001
Voor het verzenden van maitjes vanuit access maak ik gebruik van onderstaande routine.
Probleem is dat ik graag het bericht een betere layout wil geven door harde returns in de Subject tekst (strTekst) op te nemen, tot op heden lukt me dit echter niet.

'Mail samenstellen
strMailadres = DLookup("Email", "tblMedewerker", "ID_Mdw='" & cboVerantwoordelijke & "'")
If IsNull(strMailadres) Then strMailadres = Me.Initialen
strMedewerker = DLookup("Medewerker", "tblMedewerker", "ID_Mdw='" & cboVerantwoordelijke & "'")
strOnderwerp = "Helpdesk call nr. " & txtID_Melding & ", " & cboSoort & ": " & Left$(txtBeschrijving, 20) & "..."

strTekst = "In ons registratie systeem (call nr. " & txtID_Melding & ") staat een " _
& cboSoort & " van een " & cboMeldergroep & "." & _
IIf(cbxReactieMelder, "De melder wil graag een reactie. ", "") & _
"Tekst: " & Left$(txtBeschrijving, 40) & "... " & _
"M.v.g., " & fInMedewerker() & ", " & fInMdw_Telefoon()

cmdMailto.Hyperlink.Address = "mailto:" & strMailadres & "?SUBJECT=" & strOnderwerp & " &BODY=" & strTekst

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Withaar
Voor het verzenden van maitjes vanuit access maak ik gebruik van onderstaande routine.
Probleem is dat ik graag het bericht een betere layout wil geven door harde returns in de Subject tekst (strTekst) op te nemen, tot op heden lukt me dit echter niet.

'Mail samenstellen
strMailadres = DLookup("Email", "tblMedewerker", "ID_Mdw='" & cboVerantwoordelijke & "'")
If IsNull(strMailadres) Then strMailadres = Me.Initialen
strMedewerker = DLookup("Medewerker", "tblMedewerker", "ID_Mdw='" & cboVerantwoordelijke & "'")
strOnderwerp = "Helpdesk call nr. " & txtID_Melding & ", " & cboSoort & ": " & Left$(txtBeschrijving, 20) & "..."

strTekst = "In ons registratie systeem (call nr. " & txtID_Melding & ") staat een " _
& cboSoort & " van een " & cboMeldergroep & "." & _
IIf(cbxReactieMelder, "De melder wil graag een reactie. ", "") & _
"Tekst: " & Left$(txtBeschrijving, 40) & "... " & _
"M.v.g., " & fInMedewerker() & ", " & fInMdw_Telefoon()

cmdMailto.Hyperlink.Address = "mailto:" & strMailadres & "?SUBJECT=" & strOnderwerp & " &BODY=" & strTekst

gebruik vbcrlf voor een return.

dus bijv. strEerstestring & vbcrlf & strTweedestring

Dat werkt (bij mij..? Office '97) helaas niet.

Ik heb je oplossing zowel in de string zelf als in het mailto deel geprobeerd maar in het mailtje dat gegenereerd wordt blijft alle tekst gewoon achter elkaar staan zonder returns.

Ik heb ook al ... & chr$(13) & ... geprobeerd maar ik kom er niet uit, wie helpt.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Withaar
Dat werkt (bij mij..? Office '97) helaas niet.

Ik heb je oplossing zowel in de string zelf als in het mailto deel geprobeerd maar in het mailtje dat gegenereerd wordt blijft alle tekst gewoon achter elkaar staan zonder returns.

Ik heb ook al ... & chr$(13) & ... geprobeerd maar ik kom er niet uit, wie helpt.

Yes, maareeeh, waarom gebruik je niet gewoon de sendobject functie?! Ik weet zeker dat het daarmee wel lukt. je moet hem wel even toewijzen aan een boolean,

zie hier een voorbeeld:

dim blnsend as boolean

blnsend=DoCmd.SendObject (acSendNoObject, , acFormatHTML, "someone@somewhere.nl", , , "This works like a charm", "Hier een bericht" & vbCrLf & "zo dus", True)

zoek de functie op in help, dan wordt alles duidelijk

Greetz

Laatst bewerkt:
Werkt nog steeds niet.

Zelf in de meest simple vorm zoals in je voorbeeld krijg ik een fout melding , Compileer fout, Function of Variabelen verwacht.
Het SendObject deel wan de regel wordt dan blauw.

Gebruikte code;
Private Sub Knop173_Click()
Dim blnsend As Boolean

blnsend = DoCmd.SendObject(acSendNoObject, , acFormatHTML, "someone@somewhere.nl", , , "This works like a charm", "Hier een bericht" & vbCrLf & "zo dus", True)

End Sub

Laatst bewerkt:
Het werkt

Na een nieuwe poging ben ik er uit, met de volgende code werkt het wel;

Private Sub Knop174_Click()
Dim strAan, strOnderwerp, strTekst, strTekst2
strAan = "test@test.com"
strOnderwerp = "Dit is een test"
strTekst = "Dit is een test voor de body"
strTekst2 = "Tweede regel"

DoCmd.SendObject , , , strAan, , , strOnderwerp, strTekst & vbCrLf & strTekst2, True
End Sub

Geen boolean, geen haakjes... maakt allemaal niets meer uit, het werkt, bedankt voor de richting wijzing :)

... Kleine aanvulling.

Als je zeker wilt weten dat het altijd goed gaat moet je wel aangeven dat je strings strings zijn....

Dus;

Dim strAan, strOnderwerp as Sting, strTekst as Sting , strTekst2 as String

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan