Access vraag (van een leek)

• Onderwerp starter Onderwerp starter IvoD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IvoD

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2006
Ik ben wat aan het experimenteren met Access, wie helpt me verder?

Ik heb twee tabellen, ééntje daarvan heeft twee velden, nl artikelgroep en artikelgroepomschrijving.
In de tweede tabel wil ik uit een dropdownmenu de records van beide velden zien en selecteren. Tot daartoe lukt het, maar dan wil ik dat zowel "artikelgroep" als "artikelgroepomschrijving" worden ingevuld, beiden horen uiteraard onafscheidelijk bij elkaar.

Zoals ik het nu heb gemaakt kan ik in de tweede tabel zowel "artikelgroep" als "artikelgroepomschrijving" apart kiezen uit twee dropdownmenu's zodat de omschrijving niet meer bij de groep hoort :o

Dus alle hulp is welkom!! :thumb:

Als ik het goed begrijp koppel je teveel velden.

Hoi,

ALs ik je vraag begrijp wil je in een tabel een record toevoegen waaraan een (1) record uit een artikeltabel is gekoppeld. (je artikeltabel bestaat uit een sleutel(nr) en omschrijving)
Je moet dan een (1) veld (sleutel) koppelen, kan via wizard opzoeken bij gegevenstype te kiezen.
Je kan dan instellen dat je zowel de sleutel en de omschrijving ziet.

Wil je in een formulier/rapport alle gegevens zien dan maak je een query met beide tabellen en selecteer je alle velden die je wil. (de omschrijving staat dus niet in de hoofdtabel maar die haal je uit de artikeltabel)

Succes :thumb:

Ondertussen heb ik in al mijn experimenteerenthousiasme een serieuze fout gemaakt! :o
Ik heb een tabel, waarvan ik een mooi formuliertje had gemaakt, een nieuwe naam gegeven. Als ik nu mijn formuliertje open bevat dat geen gegevens meer. Waarschijnlijk is de link met de tabel nu verloren gegaan...

Iemand een idee hoe ik dat weer kan rechtzetten?

Even bron opnieuw benoemen

Ga naar de ontwerpweergave naar de recordbron van je formulier. Daar staat de oude naam van de tabel. Selecteer de neiuwe naam. Als de velden eenzelfde naam hebben werkt alles weer. Over je eerste vraag zijn op deze site al tig keer antwoorden gegeven. Even zoeken dus. Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan