Access vraagje mbt text en cijfers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emrenl

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2007
Dag helpmij forum gebruikers,

Ik zit met een probleem. Ik heb een access database waarin ik van excel data kopieer en plak in access.

Alleen nu valt de data in row weg. Als ik alleen FL0 plak dan is het goed maar met meerdere velden wordt het een leeg veldje.

Zie attachment

Kan iemand mij helpen?

Bijlagen

Je oorspronkelijke veld bevat zowel tekst als getallen; zoals je kunt zien in de db wordt het veld vertaald naar getal (uitlijning is rechts), en daarom valt de tekstinhoud weg (geen getal).
Je kunt proberen de kolom in Excel als Tekst op te maken, maar dat helpt vermoedelijk niet veel. Beter is het om een Importspecificatie te maken, waarbij je de velden specifiek kunt opmaken als tekst. Ik weet niet precies in 2007 hoe dat moet; waarschijnlijk kom je wel een wizard tegen bij het importeren. Zoek dan naar Geavanceerde opties.

Octafish,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de cel eigenschappen in excel veranderd naar tekst en het lukte alleen het is een extra stap dat ik moet doen ik zou graag willen dat access dit zelf doet.

mvg.
Emre

Zoals je al zegt: het aanpassen van de celeigenschappen helpt al... Alleen is dat een stap die je in Excel doet; om die te programmeren vanuit Access (kan wel overigen) is een klus waarvan de inspanning zoveel groter is dan het probleem zelf (celeigenschappen van een kolom aanpassen) dat je dat niet zo moet willen oplossen.
Als het een bestand is dat je regelmatig aanmaakt in Excel, kun je dat in Excel ook wel automatiseren. Anders is de oplossing in Access dus het maken van een Importspecificatie, en de import verder automatiseren. Dat kan, als het te importeren bestand op een vaste locatie staat, en in VBA is te identificeren, bijvoorbeeld aan een vaste bestandsnaam. Zeg maar wat je wilt, en wat je procedure precies is!

Bedankt Octafish,

Ik denk dat ik gewoon de cel eigenschappen in excel aanpas voordat ik ze overzet in access.

Bedankt voor je hulp,

Emre

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan