Access VS SQL

Status
Niet open voor verdere reacties.

manueld

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
ik heb in access 2007/2010 een database gemaakt. dit is inmiddels best een omvangrijk project geworden en wil deze over zetten naar sql (background) en hou access als front. het koppelen met de sql db gaat goed en ik kan de tabellen overbrengen. echter gaat vooraal zoeken nu erg traag. ik heb vernomen dat dit komt omdat de querys etc nog in de access db zitten. nu kom ik wel problemen tegen dat velden die in access gebruikt zijn niet in sql gebnruikt kunnen worden. nu is mijn vraag dan ook welke access velden zijn er en wat is dan de tegenhanger in sql. tevens kan ik met mijn access querys problemen tegen komen als ik deze ook ga overzetten naar sql? een van de velden die problemen geeft is het bijlage veld. maar die is nu niet de belangrijkste.

kortom is er een lijst met welke velden van access gelijk staan of bruikbaar zijn in sql.

verder zijn natuurlijk alle tips voor de conversie welkom

groet manuel

mmm blijkbaar toch een moeilijk probleem. loopt niemand hier tegenaan? lijkt mij toch een vaker voorkomend probleem

SQL is een taal, dus ik gok dat je MS-SQL als database hebt gebruikt?
En met velden bedoel je neem ik aan kolomtypen, zoals date, text etc?

Over de snelheid; het hangt er helemaal vanaf hoe Access de queries uitvoert. Als het goed is worden de queries naar de database gestuurd en daar uitgevoerd en als dat gebeurt dan komt eventuele vertraging alleen van "slechtgeschreven" queries en van het ontbreken van indexes op je tabellen.

het gaat idd om de tabel; die ik naar ms slq wil overbrengen maar fouten geeft. dus idd kolomtype in access en in ms sql.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan