Access webbrowser html form invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

josvink66

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
Hallo,

Ik ben bezig met een access formulier en heb daar in een webbrowser die en formulier moet in vullen. Voor textvelden werkt dit gewoon goed daar gebruik ik deze code voor:
Code:
WebBrowser8.Document.Forms("ad_form").all("title").Value = kop

Waarbij in dit geval ad_form de naam van het formulier is en title de naam van de textbox

Nu staat er op die site ook een combo box waarbij de goede geselecteerd moet worden!
Heeft iemand enige idee hoe dit gedaan moet worden?

Groetjes,

Wat wil je precies? Een waarde uit de webpagina overhalen naar Acces?

Nee een formulier in vullen op een website maar er staan 2 combo boxen op en ik wil graag weten hoe je vanaf access (dus met een button) die combo boxen op de juiste waarde zet!

Je wilt vanuit Access de webpagina vullen? Dan zou ik eerst kijken hoe de syntax is van de pagina met ingevulde waarden, en die overnemen in de opdracht waarmee je de website vult.

De waarden van de site die weet ik, maar volgens die code die ik gebruik voor het vullen van de texbox die werkt niet!

En hoe ziet die er uit?

Je kunt deze keuzelijsten inderdaad niet openen vanuit een parameter. En dat houdt in, dat je dus ook geen parameter kunt overhalen vanuit Access. Je kunt nog wel met externe tooltjes iets maken, zoals Winbatch. Maar ik denk niet dat het vanuit Access kan. Misschien de laatste versie, daar heb ik geen ervaring mee.

Dus het is anders niet mogelijk om via vba code een keuze te maken in een combo box?

Niet dat ik weet; ik zie niet hoe je de combobox kunt uitlezen. Er is bij mijn weten geen tooltje in VBA dat een combobox kan openen waarvan je de naam niet weet. Dat is binnen Access ook al niet mogelijk. En zoals gezegd, de comboboxen laten zich niet in de URL aanroep vullen, dus die methode werkt ook niet.

Ik weet de naam van de combobox en van de formulier wel
De formulier heet: postform
En de combobox heet: l1

Dat weet je omdat je de bron hebt bekeken van de webpagina; je kunt dat niet met een VBA commando doen, vrees ik met grote vreze.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan