Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Europeanmind

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2010
Ik wil in een formulier een subrapport of query maken die van een tabel automatisch de gegevens aanpast en opslaat.

Enig idee hoe dit moet ?

Baseer je formulier op de tabel, of de query. Dan werk je rechtstreeks op de bron.

Baseer je formulier op de tabel, of de query. Dan werk je rechtstreeks op de bron.

Ik heb in het formulier al een paar keer een keuzelijst met invoerfunctie gedaan waarna ik een wizard kreeg , ik had toen de tabel geselecteerd ervoor.

Maar dan gebeurd er niks.

En hoe baseer je de formulier op de tabel ?

Dus je wil in je formulier de gegevens ingeven zodat deze in jouw tabel terecht komen?
Als het dit is wat je bedoelt dan kun je de volgende stappen volgen;
  1. Form wizard en onderaan kies je de tabel waarin de gegevens moeten komen.
  2. Vervolgens kies je de velden die je wenst in te vullen
  3. De volgende velden zijn lay-out bepalingen.

Wil je een keuzelijst in je formulier invoeren? In je ontwerpblad kies je in de toolbox kies je de keuzelijst. Dan start de wizard. In het eerste blad kan je kiezen of je de gegevens uit een bepaald veld haalt of zelf typt. Na het veld waarin ze vragen welke sorteervolgorde je wenst kan je de tweede optie kiezen en het veld aanduiden waarin deze waarde moet worden opgeslaan.

Grtjs,
Julie

Dus je wil in je formulier de gegevens ingeven zodat deze in jouw tabel terecht komen?
Als het dit is wat je bedoelt dan kun je de volgende stappen volgen;
  1. Form wizard en onderaan kies je de tabel waarin de gegevens moeten komen.
  2. Vervolgens kies je de velden die je wenst in te vullen
  3. De volgende velden zijn lay-out bepalingen.

Wil je een keuzelijst in je formulier invoeren? In je ontwerpblad kies je in de toolbox kies je de keuzelijst. Dan start de wizard. In het eerste blad kan je kiezen of je de gegevens uit een bepaald veld haalt of zelf typt. Na het veld waarin ze vragen welke sorteervolgorde je wenst kan je de tweede optie kiezen en het veld aanduiden waarin deze waarde moet worden opgeslaan.

Grtjs,
Julie

Bedankt voor je antwoord , het werkt allemaal .
Maar kan je dit ook in een bestaand formulier toepassen ? Want met wizard formulier word er steeds een nieuw formulier aangemaakt

Als je naar de formuliereigenschappen gaat zie je op het tabblad <Gegevens> een optie <Recordbron>. Daar selecteer je de tabel of query.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan