access2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcjaco

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2014
Beste,

Ik wil in access 2013 het volgende bekomen.

Datum van overlijden is 01/01/1015
Herdenking is : in maart 2015
Nu wil ik in een rapport automatisch willen bekomen dat wie in Jan overlijdt op de lijst, twee maanden verder, dus maart, komt.

Hoe los ik dit op?

Mvg

Marc Jacobs

Op zich niet heel lastig (functie DateAdd), maar je vraag is wat onduidelijk. Want hoe wil je van een datum naar een maandlijst komen?

hoi,

Ik denk dat ik fout bezig ben

In een bestand staat bv. Gestorven 01 maart 2015

Nu wil ik in een query automatisch uitrekenen dat de volgende herdenking voor deze datum is in mei 2015
zodat ik een rapport kan maken van al onze overleden op de palliatieve van maart die in een rapport komen in mei 2015

Of zoek ik het te ver?

Je herhaalt je oorspronkelijke opmerkingen min of meer, dus dat helpt niet veel :). Laat ik dus zelf even interpreteren wat je aan het doen bent, wellicht zit ik er niet te ver naast.
In een tabel hou je de overlijdensdatums van personen bij. Als iemand in maart is overleden, wil je in mei daar een melding/rapport van hebben. Wat ik wilde weten is op welk moment dat rapport moet worden gedraaid, en welke gegevens er dan in moeten zitten. Als het puur om de maanden gaat, is het relatief simpel: met een extra veld in een query (Palliatieve: Format(DateAdd("m";2;[Datum Overlijden]);"mmmm yyyy")) kun je die maand wel genereren. Die lijst draai je dan uit wanneer je hem nodig hebt. Maar ik zit nog met de vraag of dit wel is wat je wilt; als iemand op 31-1 overlijdt, dan zit die persoon ook in de lijst die je op 1 maart uitdraait. Terwijl die persoon dan dus maar net één maand overleden is (in dit geval 29 dagen; niet eens een volledige maand). Vandaar dat ik wat doorvraag.

Beste,

dit is inderdaad zo,
wij sluiten elke maand af en herdenken die overledenen of dat nu begin van de maand is of eind van de maand

gestorven in Jan --> herdenking maart

gestorven in feb --> herdenking april

enz

ik ga de formule morgen proberen en laat u weten of het lukt.

Alvast dank je wel

Marc Jacobs

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan