Accessapp prepareren bij start applicatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Nu heb ik via de opties van Access de AllowShortcutMenus uitgezet en via code de Ribbon en de Navigatiepane uitgezet. Ik zou alles via code willen programmeren. Dit kan dacht ik via een AutoExec-macro. Kan dit ook volledig via code?
Als ik bijvoorbeeld de AllowShortcutMenus via mijn opstartformulier uitzet, is dit wel uitgezet maar werkt in die opgestarte toepassing niet. De eigenschap AllowShortcutMenus is dan wel uitgezet maar niet actief. Access terug afsluiten en opstarten en het werkt. Maar ik zou dit graag in een procedure via code willen uitvoeren voor de actief opgestarte applicatie. Is dat mogelijk?

Een AutoExec macro hoeft niet meer te doen dan de procedure aan te roepen waarmee je de opstart functies wilt laten uitvoeren.

Ik kan de eigenschappen instellen via code in het formulier dat geopend wordt bij opstart (ribbon en navigatiepane). Dit wordt bij opstart uitgevoerd: geen ribbon en navigatiepane. Ik kan eveneens de shortcut menus uitschakelen via opties. Schakel ik dit menu via code uit, dan is bij opstart van de sessie het vinkje bij shortcutmenus uitgeschakeld, maar werkt nog niet voor de opgestarte sessie. Daarvoor is het nodig de applicatie terug af te sluiten en op te starten. Hoe kan ik deze eigenschap (en bij uitbreiding andere eigenschappen) via code bij opstart van de sessie uitschakelen: AutoExec macro, maar liever rechtstreeks via code.

Je schakelt die functies allemaal uit bij het opstartten (evenals de mogelijkheid om af te sluiten via het kruisje rechtsboven), zodoende kunnen ze enkel access verlaten via één knop op bv de hoofdpagina waarbij je dan alle functies terug aanzet.

AutoExec macro, maar liever rechtstreeks via code.
En dat heb ik je al gezegd: procedures kun je starten met de AutoExec macro. Rechtstreekser dan dat wordt het niet.

OK, begrepen. Wat kan via vba, rest via <opties>. Macro's zijn niet mijn ding. :thumb:

Alles kan via VBA. Het enige dat niet kan: een procedure automatisch uitvoeren. Daarvoor maak je dus een AutoExec macro met één opdracht: ProcedureUitvoeren (o.i.d.) die de door jou gemaakte procedure uitvoert. That's it. Of een startformulier dat de procedure uitvoert, dat heeft hetzelfde effect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan