Accessbestand openen over Netwerk lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerry Deladik

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2004
Hallo, ik zit hier met een klein netwerk met alleen maar XP computers. Ik heb zojuist een extra computer met XP geinstalleerd. Alle XP updates zitten erin.

Als ik nu vanuit deze computer de PC die als server dienst doet benader, dan werkt dat prima. Ik kan bestanden zien en openen, incl Excel en Word bestanden. Alleen als ik een Access bestand wil openen krijg ik de volgende melding:

"Het bestand bevindt zich buiten uw intranet of op een niet vertrouwde site.....het bestand wordt niet geopend"

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar kan deze bestanden niet openen. Met een andere PC in het netwerk lukt het wel.

Iemand een idee?

Je kunt proberen om de "server" toe te voegen aan je vertrouwde websites" Daarnaast kun je volgens mij in de opties van Access ook nog wat aanpassen m.b.t. dit probleem, dit moet je even nakijken ik heb n.l. geen access bij de hand.

Dag dvanleur,

zoals jouw suggestie heb ik de IP addressen aan de veilige websites van IE toegevoegd zowel met http:// ervoor als zonder. Beide zonder succes.

Ik heb ook Access nog ergens toegevoegd aan een lijst van betrouwbare programma's, ook zonder succes.

Het lijkt erop dat de PC's in mijn lokale netwerk door deze ene computer als onderdeel van het internet worden gezien en dus als onbetrouwbaar worden bestempeld.
Hoe hef ik dit op?

Padnaam toevoegen gaf oplossing

Bij de trusted sites voor local intranet voegde ik letterlijk de padnaam toe naar de server en alle access bestanden openen nu.

Probleem is opgelost door toeval...
De logica is wat mij betreft weer heel ver te zoeken in Microsofts produkten.
In IE 7, vond ik onder TOOLS - INTERNET OPTIONS - SECURITY - LOCAL INTRANET - SECURITY - SITES een vinkje "automatically detect intranet networks". Deze heb ik uitgevinkt :confused: en nu werkt alles prima.....

Schiet mij maar lek.
Iedereen toch bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan