accesspoint valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoderuig

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik beschik over een Sitecom WL-527 accesspoint. Hierop waren oorsrponkelijk een desktop en een laptop aangesloten. De dekstop via de vaste verbinding; de laptop draadloos. Hierdoor was het mogelijk bestanden tussen deze computers uit te wisselen.

Ik heb nu ook de desktop draadloos gemaakt via een netgear wg311t netwerkkaart. Sindsdien gaat de uitwisseling van bestanden niet foutloos. Nadat de uitwisseling van een serie bestanden is gestart gaat het de eerste minuut goed; de bestanden worden uitgewisseld. Daarna echter stopt het. Na verloop van tijd herstellen de verbindingen zich weer.

Ik ben nu op zoek naar de oorzaak. Ligt het aan de router of aan de netgear netwerkkaart. Wat heb ik inmiddels geprobeerd.

Draadloos verzenden en ontvangen van bestanden via de desktop naar mijn website gaat foutloos. Verzenden van grote bestanden draadloos van de laptop naar de vaste verbinding van de desktop gaat foutloos. Ook omgekeerd van vaste desktop naar draadloze laptop gaat goed.

Voordat ik dit probleem ondervond heb ik geen echte grote storingen van de WL-527 gehad. Het viel me alleen op de laptop op dat zo nu en dan een melding verschijnt dat een draadloze vervbinding tot stand is gebracht. Het lijkt er dus op dat de SItecom soms tijdelijk wegvalt? Is dat normaal?

Wie help me verder?

Laatst bewerkt:
opgelost

Na nog een aantal tests bleek mij dat alleen in de situatie waarbij de router tegelijkertijd zowel draadloos de desktop als draadloos de laptop bedient fouten voorkomen.

Uiteindelijk vond ik op de website van Sitecom dat er vervangende firmware was. IK heb deze geinstalleerd. Daarna is het probleem niet meer voorgekomen.

Prima dat je een terugkoppeling doet ! Hebben andere forumbezoekers misschien dan ook iets aan.

Succes !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan