Accesspoint - Ziggomodem ubee en Sitecom WL-183

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
2.258
Dag,

Ik maak gebruik van Allesin1Plus van Ziggo.
Wij wonen in een appartement (gelijkvloers) maar hebben geen bereik in de slaapkamer. De ubeemodem van Ziggo stond in de woonkamer waar het signaal prima was.
De monteur van Ziggo heeft nu de modem volgens Ziggo voorschriften verplaatst naar de meterkast. Met als gevolg dat we wel verbinding hebben in de slaapkamer maar een zwak signaal maximale snelheid 1.5 Mbps in de woonkamer.
Enfin, verschillende factoren kunnen dit signaal verzwakken.

Nu heb ik het volgende gedaan, waarvan ik me afvraag of het de juiste formatie is en/of instellingen goed zijn.

  • utp kabel verbonden met ziggo ubee modem.
  • utp kabel loopt vervolgens naar de woonkamer.
  • utp-kabel aangesloten op de Sitecom WL-183 (redelijk verouderd model).


Vervolgens een aparte utp-kabel van de sitecom WL-183 naar mijn desktop laten lopen. Ik haal met speedtest via de kabel 63Mbps.
Overigens rechtstreeks met de utpkabel vanuit de ubee modem uit de meterkast naar de desktop haal ik 87Mbps!

Met het Wifi signaal haal ik dan 7.91 Mbps als ik de SSID gebruik van de WL-183.

Is mijn WL-183 nu een apart accesspoint geworden? Ik kan op beide modems inloggen maar heb geen instellingen gewijzigd.
Ik kan switchen tussen de SSID van de ubee modem met lage snelheid en de SSID van de WL-183. M.i. zou dit hetzelfde moeten zijn.
Daarnaast heeft de ubeemodem een betere beveiliging, dan de WEP beveiliging van de SSID. Ook is de frequentie van de ubee modem te wijzigen naar 5 GigHz, die van de WL-183 gaat tot 2.4

Wie kan me helpen met het juist configureren van de WL-183 tot accesspoint met verbeterde beveiliging.

Ik wil dat de desktop verbonden blijft met de utpkabel van het accesspoint en andere apparaten (smartphones, tablets) gebruik maken van het wifisignaal van het accesspoint.
 
Laatst bewerkt:
Tja, het ubee apparaat wat jij modem noemt is geen modem, maar een modem/router.
Je hebt nu 2 routers achter elkaar gezet met 2 dhcp servers.
Gaat niet werken.
Ook nog eens 2 draadloze signalen door elkaar in dezelfde ruimte.
Gaat ook niet werken.
Om het simpel op te lossen zou je een los access point moeten kopen met een losse switch voor je desktop.
Hoeft echt geen vermogen te kosten.
Als je dan het draadloze signaal van de ubee uitzet en het access point centraal positioneert in het huis zal je ontvangst veel beter worden.
 
Ik ben gegaan voor optie Powerplug TP-LINK TL-WPA4220KIT 500 Mbps Wireless N Powerline & Wifi Extender
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan