account beheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransfit

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2007
Hallo daar
Ben, denk ik, erg dom geweest, zelfs voor een leek.
Moest altijd m'n gebruikersnaam opgeven en dan was ik in de computer.
Omdat ik dat buiten werk wilde stellen, ben ik wat aan het weghalen geweest in het gebruikersaccount in het configuratiescherm.
Nu komt de vraag voor m'n gebruikersnaam niet meer maar kom ik ook niet meer in de computer.
Is er een manier om in m'n eigen computer in te breken en de zaak weer te herstellen ?
HD voor de hulp, van Frans.

Als eerste: wat is je besturings systeem?
Dan kan ik je topic verplaatsen naar de juiste sectie.
Het heeft niets te maken met Internet Explorer.

Wat krijg je nu nog te zien?
Komt ie wel op een draaiende windows?

probeer anders in veilige modus.
Dan kun je wellicht als admin inloggen, en je account herstellen.

Ik kan niet beloven dat met een verwijderd account de map "Mijn documenten" zonder slag of stoot te bereiken is.

Maar, zolang je niet formatteerd, zijn er kansen.
ik heb nog meer opties in petto.

Laatst bewerkt:
Hi paul bedankt voor je reactie. Je hebt vast begrepen dat ik een leek ben, als je met besturingssysteem WINDOWS XP bedoeld, dat zit er op dacht ik.
Ik krijg nu een leeg blauwe scherm te zien.
Wat bedoel je met "veilige modus"
Hoor weer van je, frans.

Veilige modus ga je in door wanneer je je computer opstart snel op de aangegeven knop te drukken. Dat staat waarschijnlijk wanneer je opstart met keuzes setup [F9] enz.
succes:D

Veilige modus kom je in door herhaaldelijk op F8 te drukken bij het opstarten van je pc.
Hierna volgt dan een soort XP opstart-keuzemenu, waar o.a. Veilige modus, Veilige modus met opdrachtprompt etc. instaat.

Kies daar Veilige modus met de pijltjestoetsen, druk op Enter en zodra XP is opgestart in Veilige modus, ga naar Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts
Kijk daar na welke gebruikersnamen er nog wél staan nu.

We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo dnties, bedankt voor je advies, maar ik krijg in de veilige modus ook hetzelfde opstartscherm zonder het account inlogkadertje, ik kan dus nog niet in het cifiguratiescherm komen.
is er nog een andfere mogenlijkheid.?

Hallo dnties, bedankt voor je advies, maar ik krijg in de veilige modus ook hetzelfde opstartscherm zonder het account inlogkadertje, ik kan dus nog niet in het cifiguratiescherm komen.[...]

Betekent dit dat je in zijn geheel niet in Veilige modus kunt komen? Probeer in dat geval eens Veilige modus met opdrachtprompt.

Stel dat dat lukt, dan kun je daar een nieuw account aanmaken (bijv. Frans2) met een wachtwoord (bijv. geheim), die je dan lid maakt van de Administrators groep:
net user Frans2 "geheim" /add
net localgroup administrators "Frans2" /add

Je kunt dan ook kijken welke account(s) er nog wel bestaan op je systeem:
net user
[Op evt. getoonde accounts als ASPNET, Gast, HelpAssistant en SUPPORT_xxxxxxxx
kun je niet inloggen.]

Andere opties zijn ook nog te proberen, maar daarover pas als je in de varianten van Veilige modus niets kunt doen.

PS: Ik mag wel stellen dat je over jezelf grote problemen hebt afgeroepen... :rolleyes:

Tijs.

Ook bij VM met opdracht prompt blijft hetzelfde scherm komen, dat zegt > klik op gebruikersnaam< en die staat er niet meer naast.
Je hebt gelijk met je verwijt, ik had het nooit moeten weghalen.
Heb je nog andere ideeén ?

Hm.. Start eens met een besturingssysteem-op-cd, zoals UltimateBootCD for Windows

Kijk of je in de map C:\System Volume Information kunt komen, kijk daarin dan in de _restoreXXXXXXXXXXXXXXX map. Open een RP map van een datum die ligt net van vóór je acties.
In zo'n RP map staat een map Snapshot. In de Snapshot map staat de registry, en daarvan moet je dan het SAM, SECURITY en SOFTWARE gedeelte terugzetten.
Het gaat om de volgende 3 bestanden:
_REGISTRY_MACHINE_SAM
_REGISTRY_MACHINE_SECURITY
_REGISTRY_MACHINE_SOFTWARE
Kopieer die 3 bestanden naar de C:\Windows\System32\Config map
In die laatstgenoemde map, hernoem alles wat met SAM, SECURITY en SOFTWARE heet even naar een backup-naam (inclusief de .LOG, .BAK en .SAV varianten daarvan), en hernoem daarna _REGISTRY_MACHINE_SAM naar SAM, _REGISTRY_MACHINE_SECURITY naar SECURITY en _REGISTRY_MACHINE_SOFTWARE naar SOFTWARE

Start nu normaal op, en kijk wat er gebeurt m.b.t. de mogelijkheid op gebruikeraccounts in te loggen. Met een beetje mazzel kun je weer inloggen, waarbij er wel een kans is dat je evt. een 'oud' wachtwoord moet gebruiken (je gebruikt namelijk gebruikersaccountinstellingen van het moment waar de RP-map is aangemaakt).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt, maar dit gaat me echt boven de pet dnties.
Maar ik heb een buurman, die nu op vakantie is, volgens zijn broer weet hij met jouw aanwijzingen wel raad, we gaan als hij terug is aan de slag en laten het je weten hoe het loopt (of niet).

Waar het op neerkomt is dat m.b.v. mijn instructies je enkele registry-delen terugzet, waarbij het SAM gedeelte de gebruikersnamen bevat.

Hopelijk komt je buurman wél uit de oplossing, anders vrees ik dat er niet veel anders opzit dan een herinstallatie.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan