Account GMAIL: Onbegrijpelijk waar ik verborgen zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Kan geen andere titel bedenken voor het volgende probleem:
Jaren geleden een penningmeesterxxx@gmail aangemaakt.
Bijna 2 jaar geleden account overgedragen aan de volgende penningmeester. Hij heeft WW veranderd, herstelemailadres en -telefoonnummer aangepast. Ik heb het account verwijderd van mijn PC en wil en kan er al die tijd niks meer mee. Vlgs mij is alles volledig losgekoppeld van mij.

Nu komt het:
Ontvanger secretarisxxx@ zocht bepaalde info uit een mail die ik op persoonlijke mail had gestuurd en zocht daarom op mijn naam.
En toen... kwamen alle mails van huidige penningmeester ook naar voren.
Verwarring alom... zit ik nog ergens in deze mail?? Nee, natuurlijk niet.

Nu getest:
Met penningmeesterxxx@gmail.com, dus verzonden vanaf zijn PC, 4 testmails gestuurd:
test 1 naar secretarisxxx@
test 2 naar privémail van de secretaris
test 3 naar secretarisxxx@ + naar mij
test 4 naar privémail van de secretaris + naar mij
Bij zoeken op mijn naam zouden alleen test 3 en 4 moeten verschijnen in de respectievelijke ontvangende accountmappen.
Echter... allevier de mails kwamen bovendrijven!

Hoe kan dit? Waar zit ik nog verborgen in dit mailaccount???

Laatst bewerkt:
Het is mogelijk dat het e-mailprogramma van de ontvanger de naam van het account heeft onthouden in de tijd dat jij penningmeester bent geweest.

Zit je wellicht in het adresboek bij de ontvanger met deze gegevens? (Ze zouden dan moeten zoeken naar het e-mailadres in de contactlijst).

Welke client gebruiken ze om de e-mail te bekijken? Of gebruikt men alleen gmail.com?

Ik krijg terug dat ik alleen met mijn privémail in zijn adresboek sta.
Vlgs mij gebruikt hij Outlook.

26-1 EDIT Ontvanger werkt met Safari van Apple. Alle mails zijn binnengekomen op ziggo.

Laatst bewerkt:
Iets?
Is er soms sprake van een gedeelde mailbox, ooit opgezet of van een oud alias beheer?

Gmail adviseert voor aliassen niet-gmail accounts te gebruiken maar als dat niet gebeurd is, in een tijd dat het nog kon? Of je eigen mail is als alias ingezet?

Te vinden bij de hoofdbeheerder v/d box?

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf deze account ooit aangemaakt. Er is geen sprake van een gedeelde mailbox ook geen alias. Een nieuw, schoon account, bij overdracht al mijn herstelkoppelingen of gegevens eruit gehaald.

Alle mails zijn binnengekomen op ziggo.
Alle mail zit toch op Gmail online want hij werkt met Safari? Als hij geen Outlook oid gebruikt komt er niks lokaal. Ziggo mag de provider zijn maar doet verder niks met die mail, dat doet een gebruiker allemaal zelf online in dit geval.

Even verduidelijken:
Afzender is gmail-account.
Ontvangen werkt op een Apple PC met Safari, heeft zelf een ziggo mailaccount.
Hopelijk is het nu duidelijker.

Nu komt het:
Ontvanger secretarisxxx@ zocht bepaalde info uit een mail die ik op persoonlijke mail had gestuurd en zocht daarom op mijn naam.?
Die ontvanger heeft dus ook een gmail account waar dit binnenkomt...
Als dat allemaal klopt en hij met Safari werkt:
26-1 EDIT Ontvanger werkt met Safari van Apple. Alle mails zijn binnengekomen op ziggo.
Dan ontvangt hij zijn gmail mail via Safari en NIET via de Ziggo mail...
Tenzij de secretarisxxx@gmail door gestuurd wordt naar de Ziggo mail.....

Als dat allemaal niet zou kloppen zitten er tegenspraken in de aangeleverde info, die moet er eerst uit.

Nee, de ontvanger heeft geen gmail. Alleen zijn secretarisxxx@ziggo... en privémail xxx@ziggo
Ik heb hem gemaild met mijn persoonlijke gmail.
In het verleden mailde ik ook met Penningmeesterxxx@gmail
De nieuwe penningmeester mailt nu met dezelfde Penningmeesterxxx@gmail

Bij zoeken naar mails op mijn naam verschijnen ook de laatste mails die door de nieuwe penningmeester(!) zijn verstuurd.

Het probleem nog maar een keer kort samengevat :-)
Schiet je iets te binnen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan