Account-inlogscherm biedt steeds standaard onbekend account

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewie37

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Beste forumleden,

Ik heb een windows7-x64 versie.
Als windows opstart krijg ik een inlogscherm voor de account genaamd "Gebruiker" ???
Ik moet ieder keer [Een andere gebruiker] kiezen en dan op mijn account inloggen.
Knap irritant moet ik zeggen.

Overigens heb ik maar 1 account en het gastaccount is uitgeschakeld.

Wie weet raad ?
Thanxs alvast :thumb:

Klik Start -> Uitvoeren -> lusrmgr.msc -> Gebruikers
Hier moeten de:
* Administrator en de
* gastaccount
uitgeschakeld zijn en het 3e account met jouw naam ingeschakeld staan.
Succes

Zorg dan wel dat jou account Admistrator rechten heeft anders kan je weinig meer.....

Nog steeds zelfde resultaat helaas.
Alle andere account zijn uitgeschakeld en krijg nog steeds de account "Gebruiker" voor me neus. :shocked:

Lijkt mij dat Windows nog probeert om "Auto-login" te doen op het 'verouderde' account.
Kijk in regedit.exe in de sleutel
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Kijk of daar (rechter deelvenster) de registerwaarde DefaultUsername (o.i.d.) staat waarbij "Gebruiker" wordt genoemd. Maak die waarde leeg door erop te dubbelklikken en Gebruiker te verwijderen en op OK te drukken.
Staat er verder nog de registerwaarde DefaultPassword genoemd, maak ook die registerwaarde dan leeg.

We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
That's more like it :thumb:

Heb ik nog 1 dingetje . . . .
Voordat het accounticoon met de de velden naam en ww worden getoont heb ik de melding "gebruikersnaam en wachtwoord onjuist"
Als ik dan OK druk is alles in orde.

Is dat ook nog op te lossen :d

Meld eerst duidelijk terug wat je gevonden hebt in de registry en wat je ermee gedaan hebt. "That's more like it" geeft geen informatie hierover.

Tijs.

Oh ok sorrie, ik bedoelde dat het opgelost was door zoals geadviseerd de defaultuser leeg te maken. Daar stond inderdaad "Gebruiker"

Nu heb ik alleen nog als windwos opstart VOORDAT je kunt inloggen de melding: "gebruikersnaam en wachtwoord verkeerd" ik klik dan OK en dan KREEG ik "Gebruiker" maar dat is nu opgelost.

Knipsel.PNG

En waarom zie ik dan nu "peter" staan in DefaultUsername? Heb je dat er zelf ingezet?

Indien zelf erin gezet: Dat is niet wat ik geschreven had. Ik had het over leegmaken. Maak het leeg, zet AutoAdminLogon op 0 en ga testen.

Indien NIET zelf erin gezet (dus door 'Windows'): Maak een extra Reg_SZ waarde DefaultPassword aan in die registersleutel, en zet daar je wachtwoord in. Kijk of de melding m.b.t. "Gebruikersnaam en wachtwoord onjuist" bij de volgende herstart dan terugkomt.
Komt de melding dan tóch nog terug, Maak DefaultUsername leeg, verwijder de waarde DefaultPassword en zet AutoAdminLogon op 0. Test dan weer opnieuw.

Succes,

Tijs.

Ja was inderdaad al aan het prutsen geslagen heb nu een defaultpassword erbij gezet en mijn ww ingevuld -> voila opgelost.

Maar het ging ook begrijp ik nu door autoadminlogon op 0 te zetten.

Thanxs, top :thumb:

Uit je terugmelding blijkt niet dat je ook getest hebt met DefaultUsername leeggemaakt (zoals ik aangegeven had). Oftewel: We weten nu niet zeker of AutoAdminLogon een rol gespeeld heeft of niet.

Nu ja, probleem opgelost is ook goed, natuurlijk. Ik heb alleen het gevoel dat er minder postings nodig waren geweest... :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan