account kan niet meer inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanwillemsen

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2005
Berichten
292
op pc met win 7 ultimate kan de belangrijkste account niet meer inloggen, hij geeft aan:

the group policy client service failed to logon
acces is denied.

in de veilige modus werkt hij wel, andere accounts ook in de normale modus.

wat hier aan te doen??
het is belangrijk dat deze account weer gaat werken!

BVD
 
Laatst bewerkt:
En het is minstens even belangrijk of je even aangeeft of deze computer in een Windows-domein hangt (dus aangemeld in een Windows2000, Windows2003 of Windows2008 domein).
Per slot staat in de foutmelding iets over Group Policy client, die normaal alleen een functie heeft in een Windows domein...

Tijs.
 
Je linkt werkt niet. Graag de link even in het juiste BB-formaat hier neerzetten:
linkje

Overigens is het interessant als je even uitzoekt van welke gebruikersgroepen het account lid is op de computer en dat even te vergelijken met andere accounts. Dit vanwege de rechten op bestanden, mappen, printers en registersleutels.

Verder snap ik je laatste posting niet: Je praat over een nieuw account, maar in je startpost lijkt het net of het account al een hele tijd bestaat (en daar nu 'zomaar' problemen mee zouden zijn).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Als je (weer) een nieuw account aanmaakt zónder de stappen te zetten uit die link, heb je dan hetzelfde probleem met configuratiescherm etc.?

Als je dan óók problemen krijgt, dan lijkt het standaard profiel dat wordt geladen voor nieuwe gebruikers (staat in iets van C:\users\Default User o.i.d.) óók corrupt (danwel verzuurt met virussen of andere malware). Ik denk dat je dan niet ontkomt aan een herinstallatie (natuurlijk wel eerst je gebruikersbestanden veiligstellen van alle gebruikers op je systeem op een andere schijf voordat je die stap zet).

Tijs.
 
Dan zou ik (bij het terugkopiëren van de data) maar alles eens stapje-voor-stapje doen, dan weer inloggen op het nieuwe account en kijken of het goed blijft gaan, gaat het goed weer volgende stapje zetten, weer inloggen en kijken of het goed blijft gaan etc., anders ga je er nooit achter komen waar (bij welke map/bestand(en) etc.) het probleem vandaan komt.

Alvast enkele mogelijke voorschotten hierop:
1. Let erop dat in de instructie duidelijk staat dat je de registry-informatie bestanden (ntuser.*) van het oude account niet moet kopiëren naar het nieuwe account.
2. Mogelijk zijn er rechtenproblemen omdat je de bestanden niet kopiëert vanaf het account dat de bestanden ook echt gaat gebruiken. Ik geef toe dat de instructie van MS hier niet op in gaat, dit is dus een 'gok'.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan