Account rechten

Status
Niet open voor verdere reacties.

vento

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 dec 2006
Hai,
Weet iemand misschien waar ik een tutorial kan vinden die uitleg geeft over de rechten van een account. Ik zoek er al een tijd naar, maar kan niets vinden waar ik wat aan heb.
Met gpedit.msc kwam ik er ook niet uit.
Ik wil namelijk een account met beperkte rechten en daar de install van uitschakelen.
Net zoals bv een gast account. Dat heb ik geprobeerd, maar toen herkende hij het USB stickje niet meer. Nu wil ik graag eens weten hoe het met het toekennen van rechten werkt.

Hai,
Hardwaregeek bedankt voor je reactie, maar niet precies wat ik zoek.
Ik wil waarschijnlijk iets wat niet gaat.

Het account met beperkte rechten kun je nog de meeste programma's installeren en je wachtwoord wijzigen. het wachtwood wijzigen is met een vinkje uit te zette, maar het installeren niet voor zover ik weet.

Met het gast account kan je niet installeren en zou dus een oplossing zijn, ware het niet dat een USB stick, zogauw je hem in de USB poort stopt ook een stukje installeert, wat met het gast account dus niet kan.

Ik wild bij het account met beperkte rechten het istalleren uitschakelen maar zo dat ik wel de USB stick kan gebruiken of met het gast account de USB stick gebruiken.

Hehehe wat een lang verhaal, maar toch hoop ik dat er een iemand hier een oplossing voor weet.

Laatst bewerkt:
Opstarten in veilige modus, inloggen met administrator rechten.
En dan in windows verkenner rechter klik op map, of partitie / schijf, eigenschappen, beveiliging.
Daar kun je een en ander instellen. (geavanceerd).
Let wel, dat je ALTIJD een admin volledige toegang geeft, anders eindig je met een format.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan