Account verwijderen Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

comass

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2000
Hoi,

Ooit heb i 2 accountants gehad in Windows 10, hoe verwijder i dit, of voeg het samen tot 1?

Bedankt voor je reactie, het blijkt dat ik 2 admin accounts heb, ik wil na 1 terug kan dat ondanks dat het een admin is?

Ik heb altijd minimaal 2 admin accounts (3 als ik de verborgen administrator mee tel).
Waarom? Als je maar een admin account hebt en die raakt beschadigd.... en je weet op dat moment niet meer hoe je bij de verborgen administrator moet komen.. hoe ga je dan problemen oplossen waar je administrator rechten voor nodig hebt?

Ik streef naar functionele optimalisatie niet naar optisch optimalisatie...
Geeft desnoods de extra admins een naam beginnen met een Z... dan staan ze altijd onderaan in het inlog rijtje....

Even terug naar de kern: Waarom wil je maar 1 admin en ben je op de hoogte van de risico's van het beschadigd raken van een admin account? Wat is de driver erachter?

Tip: Als je een goede image (kopie van de harde schijf) maakt en die 2x backupt op 2 andere aparte schijven dan verlaag je jouw risico wel een stuk. Aomei backupper bijvoorbeeld kan een complete start schijf imagen, let op je moet wel de complete schijf imagen, niet alleen de C-partitie.

In principe heb je al minimaal 1 backup schijf? Die moet wel groot genoeg zijn om die image er nog bij te plaatsen, het is vaak wel een redelijk groot bestand afhankelijk van jouw boot schijf tuurlijk.

Hoe hernoem ik mijn admin die ik niet wil zien? Als ik die of onderaan, of onzichtbaar kan maken is het voor mij ook opgelost.

Het veiligste: Je maakt een nieuwe gebruiker met gewenste naam aan..... voeg die toe aan de administrator groep.. ... en je logt in bij die admin zodat je zeker weet dat het als admin werkt...
En vervolgens pas verwijder je de oude admin.

Bij herbenoemen kom je links en rechts nog de oude naam tegen... .en als je dat vergeet... denk je later hoe kan dat nou... ik had hem toch verwijderd.... geeft misverstanden.

Lees voer: https://www.schoonepc.nl/windows10/werken_met_gebruikersaccounts.html

Tip: Geef die admin een hele mooie naam met een Z... staat ie onderaan in het login lijstje.. en je vindt het nog een mooie naam ook.
Wat is het principiële bezwaar om dit te willen vermijden? Ben erg benieuwd daar naar, leer ik ook nog wat. ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan