account werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maryse

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2004
Ik heb een eigen account met een wachtwoord op mijn computer aangemaakt. Ik heb maar 1 account dus dat betekend dat ik via dat account beheerder ben en dat ik zelf moet kunnen beheren over mijn eigen account. Echter, als ik via 'Confituratiesysteem' op 'gebruikersaccounts' druk komt er een schermpje; 'Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item.'

Hoe kan ik mijn eigen account veranderen, of als dat niet mogelijk meer is, helemaal verwijderen zodat ik als ik mn computer opstart gewoon gelijk bij mijn bureaublad kom?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

groetjes Maryse

hoi,

ik weet niet precies wat je bedoeld maar probeer eens het volgende:

ga naar 'gebruikersaccounts' en daar kies je voor de optie 'nieuwe gebruiker aanmaken' en vervolgens geef je deze alle rechten over je systeem.

Meld je af en log in via het net aangemaakte account.
Wis nu het oude account...

Zo moet het lukken, alleen weet ik niet of je zo alle programma's blijft behouden, hopelijk reageerd hier nog iemand anders op die het ons wel kan zeggen...

groetjes

*of je kunt naar 'gebruikersaccounts' gaan en de optie 'de manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen' aanklikken en daar 'welkomsvenster' uitvinken. Zo kom je bij het opstarten rechtstreeks op het bureaublad uit.

Laatst bewerkt:
bedankt voor je antwoord.
Ik heb het geprobeerd, maar het probleem is, dat ik niet op gebruikersaccounts kan klikken. Dan krijg ik weer het schermpje; 'Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item.'

groetjes Maryse

Dat alles terwijl je toch de enige beheerder van je pc bent?
Raar, heb ik nog nooit meegemeekt.
Ik hoop dat iemand anders je hiermee kan verder helpen.

Vrees niet, helpmij.nl is TOP

Laatst bewerkt:
zoeken : account

vond dit stukje info middels zoeken naar account op
dit forum

klik op start, uitvoeren en type daar
control userpasswords2

klik op je naam en daarna het vinkje voor gebruikers moeten gebruikersnaam etc weg
geef daarna de wachtoord (indien je die had) op en de volgende keer start hij automatisch door

Hier kun je mogelijk wel een nieuwe account aanmaken.

Jan

Bedankt voor jullie reacties! Het lukt me alleen jammer genoeg nog steeds niet

Want als ik bij 'Uitvoeren' 'control userpasswords2' intyp, krijg ik weer het schermpje; 'Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item.'

Als ik de 1e stap van die site volg en dus bij Windows Taakbeheer bij 'Gebruikers' kijk staat daar helemaal niets......

allemaal erg vreemd......
groetjes Maryse

Kan iemand anders mij hiermee helpen?
Ik ben er nog steeds niet uit....

groetjes Maryse

Xp Herstellen

Misschien is het zinvol om Windows Xp te herstellen.
Met de CD van Windows.

Voor instruktie zie bijlage

Jan

Bijlagen

• xp herstellen.jpg
    xp herstellen.jpg
    31,7 KB · Weergaven: 39
Ik heb windows hersteld, maar er is nog steeds geen verbetering...

je moet jezelf even afmelden ( via ...start ....afmelden)
Dan krijg je het schermpje afmelden en andere gebruiker,klik op andere gebruiker en volg de opties.

Ik denk dat jij met het installeren van win xp,jezelf niet als beheerder hebt aangemeldt?

Je hebt bij het installeren van XP een wachtwoord moeten ingeven voor het admin account.

Om in te kunnen loggen met het admin account moet je als je XP home hebt opstarten in veilige modus of als je XP pro hebt bij het opstartscherm 2x ctrl-alt-del indrukken.

Kijk dan of je account daadwerkelijk beheersrechten heeft

Het lukt nog steeds niet. Als ik bj 'afmelden' op 'andere gebruiker' klik gebeurt er niets...

En ik denk niet dat ik bij het installeren geen wachtwoord heb opgegeven, want ik heb dat account niet zo lang geleden aangemaakt. Daarvoor kwam ik als ik mijn computer aanzette gewoon gelijk bij mijn bureaublad. Hoe moet ik trouwens mijn computer opstarten in de veilige modus (Ik heb Xp Home Edition)

Dankjewel voor jullie berichten,
maar het lukt nog steeds niet......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan