Account

Status
Niet open voor verdere reacties.

nurbeb

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2010
Op mjn laptop ben ik bezig geweest met 'Accounts" en het is niet zo gelopen als ik gedacht had. Gelukkig kan ik de laptop gebruiken, wnt ik had geen wachtwoord ingesteld.
Mijn laptop heeft nu alleen 1 gastaccount, en ik kan er niets mee, want ik kan er geen administrator rechten aan geven, kan zelf niet eens de accountnam wijzign.
Heeft ieman een idee hoe ik uit deze malaise kan komen.

Als besturingssysteem heb ik Windows 7 Ultimate.
Bij voorbaat dank voor de reacties.

Dat account is door windows standaard mee geinstalleerd. Je kan hem alleen uit zetten, of aan als iemand heel snel je pc moet gebruiken en dan worden die settings/wijzigingen weggegooid zodra het account uitgelogd word.

Laatst bewerkt:
Kan je nog wel opstarten in Veilige Modus?
Zo ja, zet een systeemherstelpunt terug.

je kan ook met de CD van windows 7 opstarten dan voor computer repareren kiezen en dan command prompt doe dan: net user administrator /active: yes en maak jij een account voor jezelf met die(in normale modus), dat moet gaan werken, log dan in op je nieuwe account.

Nicj56, om op je eerste melding te antwoorden, omdat ik alleen een gastaccount heb kan ik niets veranderen of invullen, ook je tweede melding heb ik geprobeerd, dus opstarten met originele w7 disc en dan via herstelconsole naar commandprompt net user enz. Na opstarten naar Config. scherm"Gebruikersaccounts" en via "Accounts beheren" een nieuw account maken, lukt niet. in het kader op het scherm komt niets.
Ook met de beide andere inzendingen kan ik niets aanvangen.
Mocht je nog andere gezichtspunten hebben dan hoor ik dat graag.

Zoefff, bedankt voor je antwoord om mijn probleem te helpen oplossen, maar dit probleem heb ik echter al geruime tijd en ik kan met systeemherstel niet verder terug in de tijd dan 28-9-2011.
In mei van dit jaar is naar mijn mening het probleem geboren, desalniettemin bedankt voor het meedenken.
Mocht je nog een paar goede invallen hebben, laat het me weten.

Manamana, ook bedankt voor het meedenken om mijn probleeem op te lossen, ik heb onmiddellijk de link angeklikt, gelezen en geprobeerd, daar ik echter vanuit een gastaccount werk kan ik niets wijzigen of veanderen of invullen, alle klikvelden blijven grijs.
Mocht je nog meer invallen hebben om mijn probnleem te tackelen, dan hoor ik graag van je.

Mimica, ben onmiddellijk op deze website wezen kijken en precies gedaan zoals beschreven, echter als ik opnieuw opstart staat er geen extra account.
Helaas, maar jammer en mocht je nog een andere oplossing voor ogen hebben, hou ik me aanbevolen.

Wil je van het gastaccount af. Dat las ik in je bericht?? Kun je daar dan bijkomen als gast. En kun je dit als administrator uitvoeren.????:shocked:

Zo ja dan dit. Ga naar Gebruikersaccount, klik op een ander account beheren, klik op gast, en schakel die gast uit.

Ik las hier ook nog wat.
http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc759279(WS.10).aspx

Hier zie ik dat een gastaccount niet beschikbaar is in windows 7 starter.
http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows7/Turn-the-guest-account-on-or-off

En deze wellicht ook interessant, al heb ik die niet bekeken.
http://www.pc-helpforum.be/f182/administrator-account-verwijderen-windows-7-a-26450/

Nou ik ben benieuwd. Laat eens weten. groet Manamana. :eek:

Manama, alle websites die je opgaf bekenen en op die van www.pc-helpforum.be stond de oplossing, opdrachtprompt, als administrator uitvoeren, control userpasswords2 intypen en enteren, je komt dan in een scherm waarin je de accounts kunt bewerken, laten vervallen en nieuw maken.
Voor mij heeft het zeer doeltreffend gewerkt.
Bedankt voor de tip!

Nicj56, in vervolg op mijn bericht van heden middag, mijn probleem s opgelost zie berich aan Manamana

Zoefff, in vervolg op mijn bericht van heden middag, mijn probleem is opgelost, zie bericht aan Manamana.

Mimica, in vervolg op mijn bericht van heden middag, mijn probleem is opgelost, zie bericht aan Manamana.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan