Accountbeheerder met beperkte rechten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

alpereda

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2003
Berichten
3
Beste allemaal,

Ik heb de volgende probleem. Ik ben sinds vandaag geen systeembeheer van mijn eigen pc.

Ik weet niet hoe ik dit voor elkaar heb gekregen.
Ik heb windows xp home edition als besturingssysteem.

Dat ik geen sysyteembeheer of accountbeheer ben van mijn eigen pc, brengt met zich mee dat ik geen software en hardware meer kan installeren. Ook heb ik geen toegang meer tot bepaalde bestanden.

Hoe kan ik mijzelf weer aanmerken als systeembeheer.

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen.

Vriendelijk bedankt alvast!!!

Thanxxx
 
Een systeemherstel punt terug zetten.
 
Hoe bedoel je een systeemherstel punt terug zetten??

Kan je dit uitleggen s.v.p ???

Thanxxx
 
Als je met WinXP Home opstart in Veilige Modus, dan kun je ook inloggen als Administrator. Daarna kun je weer een beheersaccount aanmaken om in te loggen.
In WinXP Pro kun je dat ook doen door uit te loggen (Start > Afmelden), 2x op CTR-ALT-DEL drukken en vervolgens als Administrator (met gebruik van het tijdens installatie opgegeven wachtwoord) in te loggen.
 
Ja dat wil ik wel.
Maar ik zal dan eerst even een pc met xp moeten opzoeken. Ik zal dat morgen even doen.
Maar als je de help functie van xp even gebruikt en dan gaat zoeken op systeemherstel dan kom je ook een eind verder.

je hoort/leest van mij.
 
Hoi,

Ik heb de functie systeemherstel op mijn pc ontdekt, echter ik kan deze niet openen omdat ik geen systeembeheerder ben.

Wat nu?

Bedankt!!
 
Als je in de veilige modus inlogt als administrator............wordt je wachtwoord dan nog geaccepteerd? Zo niet dan zou je gehacked kunnen zijn.
Mij overkwam het. Ik kreeg te horen dat hier het wachtwoord van de supervisor nodig was.
Ik hoop voor jou dat dit niet zo is.

Je kunt jezelf ook weer opnieuw eigenaar maken. Alleen ik heb XP home maar wel met een adminpak er op.
Zie je iets van beveiliging als je rechtsklikt op bv de c: of een map?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan