accountbeperking

Status
Niet open voor verdere reacties.

arzu

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2001
Berichten
112
ik kan niet meer opstarten want de computer blijft hangen bij de melding "kan u niet aanmelden vanwege een accountbeperking".
Wie weet hoe ik toch windows kan starten?
 
Blijkbaar heeft iemand een policy ingesteld op je pc. Hangt je pc aan een domein of is die stand alone? Hebben anderen toegang tot jouw pc? Heb je zelf mischien met group policy of local security policy gewerkt? Of een high secure template toegepast?
 
Je zou als de administrator in kunnen loggen en eventueel kunnen wijzigen.
 
Wat er is gebeurd: Ik heb een netwerkje gemaakt van 2 pc's met een groepnaam, maar voor zover ik weet niet een domein. Nadat dit succesvol was had ik het volgende probleem bij opstarten: een piep, een melding flitst te snel voorbij, en het scherm staat op: windows wordt gestart. Na ong 10-20 min ofzo start hij door en toont de gebruikersnaam met fotowaar je op moet klikken. (voorheen ging hij gewoon in 40 sec naar de desktop) Ik ben wat rond gaan kijken bij de instellingen.
Je kunt bij de startmogelijkheden kiezen tussen klikken op je gebruikersnaam met foto wat ik dus steeds deed, of gebruikmaken van een inlogscherm. Ik heb het inlogscherm eens gekozen in de wetenschap dat ik toch geen password heb ingeprogrammeerd. Fout dus, want hij zegt "kan u niet aanmelden vanwege een accountbeperking".Wellicht was dat ook de voorbijflitsende melding voorheen. Vul je wat in bij het password, dan meldt hij een fout password. Verder kom ik niet meer tijdens de start. Ook na een uur start hij niet meer automatisch door in deze stand.
De inlognaam is trouwens automatisch administrator.
Ik hoop op welke manier dan ook terug te kunnen komen in windows, dan kan ik gewoon systeemherstel doen en terug gaan naar een vorige instelling.
Ik zou erg blij zijn als iemand me kan helpen
 
Geplaatst door hangmat
Blijkbaar heeft iemand een policy ingesteld op je pc. Hangt je pc aan een domein of is die stand alone? Hebben anderen toegang tot jouw pc? Heb je zelf mischien met group policy of local security policy gewerkt? Of een high secure template toegepast?
Ik heb niet bewust policies ofzo aangepast (heb ik ook geen kennis van) De pc kent geen andere gebruikers.
 
Dus je heb de administrator nooit een wachtwoord gegeven? Hoe is het trouwens in de veilige modus?
 
Veilige modus (f8) of twee keer ctrl-alt del werkt niet , de melding blijft staan.
inmiddels ben ik een week verder, en had geen geduld/hoop meer. Windows verwijderd en weer opnieuw geplaatst. Overigens vroeg de windows-cd of je wilt herstellen of installeren. Herstellen dus. Echter vervolgens vroeg hij om een password (...!!), toch maar helemaal opnieuw installeren dus.
Nu een paar avonden klooien om alle programma's weer werkend te krijgen, en op zoek naar een goed backup programma, want je ziet, windows syteemherstel werkt ook niet als je er niet meer bij kunt.
 
Wat ongelukkig! Je vraagt je af waardoor Windows op hol sloeg. Ik hoop niet dat het mij eens overkomt.
Je zit zo vast als een huis.
In ieder geval draai je weer. Geef em nu maar wel een wachtwoord. Dat kun je opslaan met een flopje en als er problemen zijn doe je dat er in. Al maak je er maar een a van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan