• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Accountcertificering Microsoft Office 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart72

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 aug 2015
Hallo allemaal,

ik heb een probleem met openen van een eigen gemaakt Excel 2007 bestand welke ik heb beveiligd met een wachtwoord. Het bestand is aangemaakt in januari 2015 (langer dan 6 maand terug dus).

Zodra ik het bestand probeer te openen krijg ik de volgende meldingen in het scherm:
Scherm 1) "deze werkmap is gemaakt met beperkte machtiging met de Informations Rights Management voor Microsoft Office. U hebt geen referenties voor deze service. Wilt u nu referenties ophalen voor deze service?";
Scherm 2) "Wilt u zicht aanmelden voor deze evaluatieservice?" Ik kies JA;
Scherm 3) "Om met rechten beschermde inhoud te kunnen werken of te gebruiken dient u een Microsoft account te hebben. Heeft u een Microsoft account?" Ik kies JA;
Scherm 4) "Aanmeldscherm Microsoft-account" Hier vul ik mijn e-mail adres met wachtwoord in (heb ook mijn secundaire Microsoft account geprobeerd);
Scherm 5) "Maakt u gebruik van een privécomputer of openbare computer?" Ik kies privé computer;
Scherm 6) "Kan de wizard Information Rights Management-configuratie niet voltooien. Er is een fout opgetreden. De computer kan op dit moment niet worden geconfigureerd omdat de service Accountcertificering niet beschikbaar is. Voer de wizard later opnieuw uit" Dit heb ik een paar dagen, met diverse accounts (o.a. met een secundair account alsmede die van mijn vrouw) en op verschillende computers geprobeerd.

Aanvullende informatie: ik maak gebruik van een laptop met officiële Microsoft software alsmede een Excel 2007 pakket waar ik een licentie voor heb.

Als ik op de helpfunctie klik wordt verwezen naar IRM software en een RAC. Ik heb geen idee waar ik deze software vandaan moet halen of waar ik mij via de officiële kanalen kan aanmelden bij Microsoft danwel Office.

Wie helpt mij op weg want ik kom er echt niet uit?

Nu ben ik toch benieuwd: Jij praat over een wachtwoord, de melding praat over IRM.

Het beveiligen met IRM werkt anders dan gewoon een wijzig- of leeswachtwoord zetten. Ik stel dus voor dat
a. je even in je geheugen gaat terugkijken wat er rondom die beveiliging allemaal is gedaan en welke hulpmiddelen/opties etc. hier toendertijd bij gebruikt zijn.
b. je bij iemand anders, die Office 2007/2010/2013/365 heeft, het bestand openen. Krijgt die helemaal geen meldingen en kan hij het openen met het ingestelde wachtwoord, dan is er op jouw computer wat aan de hand dat zich presenteert als een IRM (aanmeld-)probleem maar hoogstwaarschijnlijk andere oorzaken heeft.

Tijs.

Laatst bewerkt:
IRM oplossing gevonden.

Hallo Manamana en Dnties,

dank jullie voor jullie reacties.

Na veel speuren is het me uiteindelijk gelukt via de link van Manamana. Overigens, ik heb het bestand ook geprobeerd te openen op de laptop van mijn broer maar ook daarop werd verwezen naar het IRM.

De oplossing (in mijn geval van Office 2007) lag in onderstaande link. Wie weet hebben nog andere mensen hier wat aan.
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=3189

Nogmaals dank voor jullie tijd en moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan