accountinstellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

beseda

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2000
In Office 2016 Outlook zijn de accountinstellingen via het tabblad 'Wijzigen' niet meer te benaderen.
Ook bij het aanmaken van een nieuw account, keuze 'Account handmatig instellen' kom ik niet bij o.a. de serverinstellingen.
Ik ga naar de instellingen via Bestand -> Accountinstellingen waarna een overzicht verschijnt met de diverse accounts.
De keuze 'Wijzigen' geeft nu alleen een scherm met 'Uw naam' 'Accountnaam' Antwoordadres' 'Organisatie' en vinkjes voor bewaren op server etc.
Wie weet raad?

Helaas leveren deze links geen oplossing.
Maar wellicht heb ik zelf een oplossing gevonden, want via Bestand -> Accountinstellingen -> Profielen beheren -> E-mailaccounts kom ik in hetzelfde overzicht van alle e-mailaccounts. Vanuit hier functioneert de knop 'Wijzigen' wel en kom ik bij de servernamen, aanmeldingsgegevens, keuze 'Meer instellingen...' etc. zo kan ik ook de poortnummers aanpassen.
Toch vreemd dat ik via deze omweg wel de accountinstellingen kan aanpassen en niet via de 'normale' korte route...

Er kan altijd wat beschadigd of corrupt raken. Gebruik zelf geen Outlook maar dat valt toch onder Office en heeft Office/Outlook dan geen reparatietools? Deze nog wel gevonden.

Zijn ze grijs en daardoor niet te benaderen, is dit dan wat?
Pas anders de trefwoorden wat aan wat meer met jouw probleem overeenkomt.

@ Senso, bedankt voor de nuttige link. Helaas staat mijn probleem hier niet bij.
@ route99, de velden zijn niet grijs maar verschijnen helemaal niet.
Ik zal vanaf nu de omweg via 'Profielen beheren' moeten gebruiken, helaas.

Probleem is helaas niet opgelost maar met workaround is het werkbaar.

ik heb ook ineens hetzelfde probleem. Altijd wijgingen kunnen doorvoeren, of kunnen raadplegen, maar nu conform de TS ook hetzelfde probleem.
Wel vreemd, het heeft altijd gekund.
Microsoft heeft kennelijk iets aangepast.

De alternatieve workaround via profielen werkt voor mij ook, dus dank voor deze tip!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan