accountnaam wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nvantil

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2011
Ik heb een nieuwe computer aangeschaft met daarop voor geïnstalleerd Windows 8 64 bits. Bij het verder instaleren van de computer moest ik een accountnaam opgeven en daarbij heb ik een tikfout gemaakt. :mad: (stom natuurlijk) Als ik nu mijn PC opstart en ik het start scherm van Windows 8 komt te voorschijn staat in de rechter bovenhoek de feitelijk foute accountsnaam en wordt ik telkens weer aan mijn fout herinnerd. Kan ik die naam nog veranderen? Heb me al suf gezocht maar kan niet vinden waar dat eventueel kan. De PC werkt overigens prima. Hoop dat iemand mij kan helpen.
Groet Nico

Bij win 7 gaat dat door via configuratiescherm naar gebruikersaccounts te gaan en daar Uw accountnaam wijzigen.
Of dat met win 8 ook kan weet ik niet.
Proberen

Succes ermee

Dat heb ik al geprobeerd maar daar kan je niet de naam wijzigen.
In ieder geval wel bedankt voor het meedenken.

Als je een backup (ghost of iets dergelijks) van je system hebt kun je het volgende proberen.
LET OP je systeem KAN vernaggelt worden, vandaar dat een kopie zeer wenselijk is.
Maak een nieuw account aan met de naam die je hebben wilt.
In win 7 ziet dat er zo uit:
c:\gebruiker\jan\..... kopieren naar c:\gebruiker\piet\.....

Start je copmuter op met een bootcd/dvd met bv mini win 7.
Kopier daarmee dan alles wat onder jou oud account staat over het nieuwe.
Start win 8 op en kijk of het gelukt is.
Weet je zeker dat het gelukt is kun je het account met de verkeerde naam wissen.

succes ermee

in windows 8 zit een Refresh/reset optie hiermee kan je computer volledig nieuw installeren zonder een nieuwe key in te voeren als je refresh doet behoud je al je bestanden.
Ik weet alleen niet of je dan wel je gebruikers naam kan veranderen.
Als je reset doe je alles terug naar zijn fabrieks instellingen.(volledig nieuwe installatie)

REFRESH:

1. Swipe in vanaf de rechterkant van het scherm, tik op Instellingen, en tik op Wijzig PC-instellingen.
(Als u een muis, wijs de rechterbovenhoek van het scherm, een daling van de muisaanwijzer, klik op Instellingen en klik vervolgens op Wijzigen PC-instellingen.)

2. Onder pc-instellingen, tikt u op of klik op Algemeen.

3. Onder Verfris uw pc zonder dat uw bestanden, tikt u op of klik op Aan de slag.

4.Volg de instructies op het scherm

RESET (ALLES NIEUW):

1. Swipe in vanaf de rechterkant van het scherm, tik op Instellingen, en tik op Wijzig PC-instellingen.
(Als u een muis, wijs de rechterbovenhoek van het scherm, een daling van de muisaanwijzer, klik op Instellingen en klik vervolgens op Wijzigen PC-instellingen.)

2. Onder pc-instellingen, tikt u op of klik op Algemeen.

3. Onder Verwijder alles en installeer Windows opnieuw, tikt u op of klik op Aan de slag.

4. Volg de instructies op het scherm

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/restore-refresh-reset-pc Hier vindt je de rest van de informatie over deze 2 oplossingen.

Start eens regedit op & zoek naar: RegisteredOwner. Kijk wat hier staat....
Opstarten doe je door [windowstoets &r ] toetscombinatie ➟ typ: regedit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan