Accounts aanmaken in XP vanuit ubuntu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dekes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mei 2007
Hallo,

Ik had alle accounts verwijderd in XP op mijn laptop die in de PC winkel reeds "klaargemaakt" was zodat ik enkel de admin account overhield. Ik reboote en kwam op het inlogscherm waar ik ineens een password moest opgeven voor die adminaccount. Dit paswoord heb ik echter nooit aangemaakt dus ik zou niet weten wat het is. Ik heb ook ubuntu met gnome interface op mijn pc staan op een andere schijfpartitie. Kan ik vanuit ubuntu mijn account instellingen niet wijzigen? Ik ben bang dat als ik de acer CDs gebruik van windows XP mijn ubuntu partitie meegeformateerd wordt tot de door acer bepaalde begininstellingen.

groetjes.

Nee, via Ubuntu gaat dat niet, overigens kun je in het administrator account gewoon doorenteren, als je daar geen wachtwoord hebt ingevuld, en een nieuw gebruikersaccount aanmaken, waarom je die verwijderd hebt zonder eerst een nieuwe aan te maken, is mij een raadsel, want er wordt ook voor gewaarschuwd.:confused:

Nee, via Ubuntu gaat dat niet, overigens kun je in het administrator account gewoon doorenteren, als je daar geen wachtwoord hebt ingevuld, en een nieuw gebruikersaccount aanmaken, waarom je die verwijderd hebt zonder eerst een nieuwe aan te maken, is mij een raadsel, want er wordt ook voor gewaarschuwd.:confused:

doorenteren wil niet lukken. Ik heb nooit een waarschuwing gekregen. Enkel de administrator account zelf was niet verwijderbaar.

Zie aan een XP SP2 cd te komen, gebruik je eigen key, en probeer een herstelinstallatie, of probeer dit, dat kun je ook doen vanuit Ubuntu.

Hoe heb je dan dat account verwijderd?

Zie aan een XP SP2 cd te komen, gebruik je eigen key, en probeer een herstelinstallatie, of probeer dit, dat kun je ook doen vanuit Ubuntu.

Hoe heb je dan dat account verwijderd?

Er stond mijn eigen account, onder mijn naam, de admin account en een aspnet account (vraag me niet wat dat is, de laptop kwam zo uit de winkel) ik heb de 2 andere verwijderd en de admin account behouden omdat ik dacht dat ik ging kunnen doorklikken op die admin account.

Ik heb een XP-cd bemachtigd en heb het probleem inmiddels opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan