accounts die ik niet ken

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo,
Ik heb, voor een aantal zeldzame gelegenheden een netbookje gekocht
Ik ben de enige gebruiker
Toch, om de een of andere bizarre reden, zijn er een aantal accounts bijgemaakt, een aantal folders niet meer voor mij toegankelijk.
Misschien deed ik wel een of ander verkeerd, maar ik kom er niet uit hoe dit op te lossen.
ik voeg er een schermafdruk bij zodat jullie de structuur van mijn c drive kunnen zien.
Bedankt voor jullie vriendelijke hulp
(ik ben Jean-Paul als gebruiker, en gebruik geen wachtwoord om windows op te starten)
scherm.jpg
JP

Kun je inloggen als Administrator? Dan kun je de account verwijderen. Ok bij useraccount kun je aangeven dat het een admin account is.

Als ik het systeem opstart wordt nooit gevraagd onde wel account ik wil opstarten... ik krijg onmiddellijk het bureablad te zien zonder voorafgaandelijek vraag.
JP

Ga naar Start en klik met de rechtermuisknop op Computer. Klik dan in het menu op "Beheren" waarna een nieuw venster opent.

In het venster dat opent klik aan de rechterkant op 'Lokale gebruikers en groepen' en klik daarna op Gebruikers. Je ziet dan een overzicht van gebruikers waaronder het Gast account maar ook het Administrator account. Dubbelklik dan op Administrator en verwijder hier het vinkje voor 'Account is uitgeschakeld'. Druk nu op OK en het Administrator account is weer ingeschakeld en beschikbaar zodra je opnieuw aanmeld.

administrator_account_inschakelen.gif

krijg blijkbaar een ander scherm...
Ik stuur een schermafdruk mee
JP
scherm2.jpg

Ik zit vandaag niet achter een Win 7 machine, misschien kun je even googlen waar je 'Lokale gebruikers en groepen' kan vinden. Op het moment dat je de uitschakeling van het administrator account uitschakeld zal deze zichtbaar worden bij het opstarten. Je kan ook via je Configuratiescherm naar Gebruikeraccounts en daar instellen dat je een adminaccount hebt.

dan krijg ik volgend scherm
scherm3.jpgscherm3.jpg

denk niet dat ik hier veel verder mee kom
....
nog ideeen (uit Drongen)?

JP

En daarna zei ik: Je kan ook via je Configuratiescherm naar Gebruikeraccounts en daar instellen dat je een adminaccount hebt. Hoe gaat dat? Groeten Uit Dongen:P

Hoi,
kijk hier eens even goed naar. Die accounts zijn standaard built-in accounts waar verschillende instellingen worden opgeslagen die nodig zijn om je accounts te beheren.
Vink anders bij mapopties de optie uit " verborgen bestanden, mappen en stations weergeven".
Niet aankomen dus.

Laatst bewerkt:
Zorg dat je 1 administratorsaccount behoudt, maak desnoods een nieuw account aan met beperkte rechten. Als je geen account meer hebt met administratorrechten kun je straks helemaal niets meer veranderen! Let op wat je hier doet.
Beveilig je adminaccount met een sterk wachtwoord.

Laatst bewerkt:
maar waar zijn die andere accounts naartoe die ik in de verkenner WEL zie???
Als je de link uit #10 had gebruikt en de uitgebreide uitleg over het hoe en wat betreffende accounts had gelezen, dan had je nu alles geweten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan