accounts en programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

gondas

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2005
Berichten
11
Ik volgde 2 lessen computerbeheer en leerde er nuttige dingen, o.a. dat je per account programma's in het opstartmenu kunt zetten. Probeerde dit uit (jammergenoeg na les 2) en merk nu dat de helft van de software niet meer werkt. Wat ik wil: per account in het opstartmenu programma's die gebonden zijn aan de account. Nu staat alles bij de hoofdaccount en dat maakt de map programma's erg groot en onoverzichtelijk, wie geeft mij een tip?
 
Je kan als beheerder via verkennen in alle Menu Start mappen van alle gebruikers..
Daarin kan je snelkoppelingen verwijderen.. Je kan indien het te groot wordt daar ook weer submappen (nieuwe map) plaatsen en in die mappen de programmamappen overzichtelijk onderverdelen dat wordt dan ook zo bij menu start weergegeven. Bij de setup van de software moet je goed opletten of je de keuze krijgt voor wie het geïnstalleerd moet worden (huidige gebruiker of alle gebruikers) kies je voor alle gebruikers dan gaat de Menu startmap van dat programma naar de map C:\Documents and Setting\All Users\Menu Start. Dus je kan ook zelf in die map werken om alle gebruikers over een bepaald programma te latten beschikken.
:)
 
Dank je voor je reactie.
Hoe bedoel je dat van die mappen? Bijvoorbeeld spellen en werk of zo? En juist door het verplaatsen van programma's krijg ik fouten. Ik heb inderdaad bij de setup van de software goed gekeken, maar mijn ervaring is dat het het beste werkt als je in de account zelf zit.
 
Nou kijk, als je op start klikt dan staan daar in je start menu allemaal programma's (hoofdzakkelijk snelkoppelingen) heeft dat programma verschillende onderdelen staat daar een mapje dat, wanneer je daar de miusaanwijzer op zet, open klapt en je de programma onderdelen kan kiezen.

Al die mapjes en snelkoppelingen staan dus in de mappen C:\documents and setting\user name\menu start en in C:\documents and settings\all users\menu start
Wat in deze mappen staat word weergegeven in je menu start :)

Je kan bv. dus in de map c:documents and settings\all users\menu start een nieuwe map maken en die geef je dan een catagorie/naam je kan dan weer andere mappen die daar staan in die nieuwe map slepen. Als je daarna dus via start naar alle programma's gaat dan staat daar nu die nieuwe map en als je daar op wijst dan gaat die open zie je de mappen die je daar naar toe hebt gesleept waarin weer de programma snelkoppelingen zitten. (snappie?)
______________________________________

Nu kan het gebeuren dat door al dat vele verplaatsen van koppelingen deze corrupt raken en niet meer naar het juiste pad verwijzen, dan zal je een nieuwe snelkoppeling moeten maken en die oude weg gooien. Dat kan je (volgens mij dan) op de meest overzichtelijke manier zo doen.
Open via verkenner de map Menu start van het account waar je me werken wil en open daarna weer met verkenner de Menu start van All Users, daarna weer met verkenner de map Program files, nu heb je dus 3 mappen geopent klik nu met je muis met rechts op de taakbalk en kies voor "Vensters naast elkaar schikken" nu staan dus al die mappen mooi naast elkaar.

In de program files map kan je een programma uitzoeken en een snelkoppeling van de .exe maken.
Wil je dat het programma door ieder account te gebruiken is sleep die snelkoppeling dan naar de Menu start map van All Ussers en zet hem in de daarvoor bestemde submap. Wil je dat het programma alleen door het andere account wordt gebruikt sleep je die koppeling alleen maar naar de Menu start map van dat account..
Ik hoop dat mijn uitleg je zo duidelijk genoeg is :thumb:

http://www.schoonepc.nl/instal/menuxp.html

http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/tips_trucs_windows/tips_en_trucs_windowsxp_9.aspx
 
Laatst bewerkt:
hartstikke duidelijk, ik ga het van het weekend proberen, heb trouwens inderdaad alles in vensters toen al naast elkaar gezet. En heb inderdaad conflicten. bedankt, na het weekend hoor je nog of het me is gelukt:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan