Accounts en verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raimundo

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2002
Ik heb een probleempje met het verzenden van "beantwoordde" en "doorgestuurde" mails.
Als ik een nieuwe mail maak wordt mijn standaard account gebruikt. Als ik een mail beantwoord (of doorstuur) wordt één van mijn twee andere accounts gebruikt. Ik kan dat wel handmatig veranderen, maar het lijkt me niet de bedoeling.
Het is een probleem, dat zich voordoet sinds ik een nieuwe pc heb.
Op de oude en nieuwe PC gebruik ik Outlook 2007, maar ik ben van XP (op mijn oude) naar Windows 7 (op de nieuwe) gegaan.
Vanaf die datum worden al mijn antwoorden door een non-standaard account gestuurd. Geen al te groot probleem, maar wel hinderlijk. De ontvanger van die antwoorden zien een voor hen onbekende account.
Ik zie zelf geen Outlook-opties voor dit probleempje, maar misschien kijk ik ergens overheen.
Liever geen antwoorden in de trant van "dan gooi je die andere 2 accounts toch weg", want die gebruik ik voor speciale gevallen ook.
Raimundo

Volgens mij is de standaardinstelling dat een antwoord wordt verstuurd vanuit de account waarnaar de originele mail is gestuurd. Dan krijgt de ontvanger toch juist een voor hem bekende account te zien??

Volgens mij is de standaardinstelling dat een antwoord wordt verstuurd vanuit de account waarnaar de originele mail is gestuurd. Dan krijgt de ontvanger toch juist een voor hem bekende account te zien??

Exact: als iemand jou een mail stuurt, gebeurt dat dus altijd naar 'een' account.
Als je die mail beantwoordt, wordt hetzelfde mailadres gebruikt.
Uiteraard kan je bij het beantwoorden een ander account gebruiken, maar dat wist je al ....
Kortom: als je een mail beantwoord, en er wordt een ander mailaccount gebruikt dan de 'standaard' dan ligt dat toch écht aan jezelf. Want dan heb je een ánder account (wellicht in het verleden) gebruikt om aan die betreffende afzender een mail te sturen.
Tip: geef in een groepsmail vanuit Outlook nog eens aan al je contactpersonen door welk mailadres ze moeten gebruiken met het verzoek die in hun contactpersonenlijst te controleren en evt. wijzigen.

Ik begrijp de antwoorden, maar het gaat juist anders dan in die antwoorden gesuggereerd wordt.
Ik heb net een testje gedaan.
1. Ik stuur een mail naar mijn mailadres op mijn werk. De juiste standaard account wordt gebruikt.
2. In mijn werkomgeving open ik de mail en de account die hem gestuurd heeft is OK, nl die standaard account.
3. In mijn werkomgeving doe ik "reply" en stuur een antwoord terug naar de afzender (mijn privé adres dus).
4. In mijn privé box open ik die antwoord mail. Alles lijkt nog OK
5. Ik doe nu weer een reply in mijn privé mailbox (naar mijn werk). Nu moet ik opletten, want als ik niets verander, wordt dit antwoord vanuit een ander account gestuurd. Ik moet nu handmatig het account voor "verstuur door" veranderen in dat oorspronkelijke account

Het is maar een voorbeeld, maar ik hier verscheidene mails van vrienden/bekenden die een mail gestuurd hebben naar mijn standaard account (tot voor kort de enige account die ze kenden). Als ik dan op reply (of forward) druk dan wordt dat antwoord nu (als ik dus niets doe) gestuurd vanuit een verkeerd account

Ik begrijp dat niet en het kan niet de bedoeling zijn.

Raimundo

Tja .... je zegt aan het begin wel dat we niet met die 'onzin' moeten komen dat je die andere twee accounts weg moet gooien, maar toch.
Jou probleem is op z'n minst hartstikke 'vaag'

Dus tóch dit advies:
Verwijder alle accounts, behalve die welke je als 'standaard' wilt.
Kijk nu eerst eens wat er gebeurt.
Werkt dit - weer - goed.
Kijk dan wat er gebeurt als je de andere accounts ook weer aanmaakt.

Ik zal de tip (accounts weggooien en later weer toevoegen) eens proberen.
Overigens was "onzin" niet de term die ik gebruikte.

Zelfs al werkt de tip, het blijft volgens mij symptoom bestrijding en we weten nog steeds niet wat de oorzaak is.

Anyway, ik zou er maar niet te veel tijd aan betsteden, want het is geen urgent probleem..
Om tijdverspilling van anderen te voorkomen, zal ik het probleem op opgelost zetten.

Bedankt zover. Ik laat wel weten of bovenstaande tip werkt.

Raimundo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan