Accounts kopiëren in Win7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Berichten
779
Ik heb een paar extra accounts aangemaakt voor mijn kinderen maar merk dat ik voor iedere account weer opnieuw snelkoppelingen moet plaatsen, bijvoorbeeld na installatie van Office 2007 worden alleen in de account die actief is de snelkoppelingen op het buroblad geplaatst. Switch ik daarna naar een andere account moet ik dit zelf handmatig doen.

Is er geen kopieerfunctie van de ene naar de andere account mogelijk? Of doe ik iets verkeerd?
 
Basisinstellingen voor nieuw aan te maken gebruikersaccounts

Ik vond het volgende:

In de map C:\Gebruikers\Default staan de standaard instellingen voor de nieuw aan te maken gebruikersaccounts. Bewerk deze map naar wens zodat de gewenste basisinstellingen alvast klaar staan. Dit scheelt veel werk wanneer straks nieuwe gebruikersaccounts worden aangemaakt, de instellingen hoeven zodoende maar één keer goed te worden geregeld!

Probeer dus eens het e.e.a. aan snelkoppelingen aan te maken in het Default account.

Laat me weten, ik ben benieuwd!
 
  1. Combineer [windowstoets+r] -> typ: sysdm.cpl
  2. Ga hierin naar tabblad Geavanceerd -> Gebruikersprofielen -> Instellingen
  3. Hier is de kopieerfunctie die jij bedoelt...
 
Ik vond het volgende:

In de map C:\Gebruikers\Default staan de standaard instellingen voor de nieuw aan te maken gebruikersaccounts. Bewerk deze map naar wens zodat de gewenste basisinstellingen alvast klaar staan. Dit scheelt veel werk wanneer straks nieuwe gebruikersaccounts worden aangemaakt, de instellingen hoeven zodoende maar één keer goed te worden geregeld!

Probeer dus eens het e.e.a. aan snelkoppelingen aan te maken in het Default account.

Laat me weten, ik ben benieuwd!

Volgens mij ga je hier uit van de situatie dat er nog nieuwe accounts moeten worden aangemaakt. Ik heb al een aantal accounts, waarvan ik in één keer bepaalde wijzigingen wil aanbrengen (b.v. schermbeveiliging of burobladachtergrond instellen, snelkoppelingen plaatsen).

Maar ik zal kijken, heb nu nog ff geen tijd gehad.
 
Ik ben er inmiddels achter dat ik een bepaalde account eerst adminrechten moet geven wil ik daar alles doen wat ik zou moeten. Ik was echter in de veronderstelling dat iemand met adminrechten zowiezo ALLE accounts kan bewerken. Waar zijn anders die rechten voor?
Ik heb nu bijvoorbeeld ACDSEE Pro 5 geïnstalleerd op mijn eigen account (met adminrechten dus). Zodra ik een andere account open en hem daar installeer zegt ie ik doe het niet want je hebt niet de juiste rechten. Zelfs als ik met de rechtermuisknop "uitvoeren als administrator" aanklik weigert ie dat. Er wordt niet eens om een ww gevraagd....
Ik krijg toch het gevoel dat ik bij het aanmaken van de andere accounts iets over het hoofd heb gezien. De helpfunctie van Win7 is daar helaas ook niet al te duidelijk over :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan