accounts opstarten win10

Status
Niet open voor verdere reacties.

macguy

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2015
Berichten
448
ik wil kiezen welk ik inlog.

ik wil dat niet dat mijn account niet automatch inlogen bij het opstarten win10.

mvg macguy
 
nee ik 4 accounts als windows opstart dan zonder wachtwoord dan logt die van zelf in. dat had ik bij win7 niet.

mvg macguy
 
Kun je nog een keer beschrijven hoe dat exact gaat rn ingesteld staat... is niet erg duidelijk.
Ook al heb je er 4 accounts... hoe weet het systeem dan welke v/d 4 automatisch in mag loggen....?
 
bij win7 had ik toen Windows daar opstarten toen kiest ik dat.

laatste gebruikt account word in win10 dat logt in automatich bij het opstarten van Windows.

mvg macguy
 
Laatst bewerkt:
Bekend probleem:
http://superuser.com/questions/947040/how-to-prevent-automatic-login-of-the-last-user-in-windows-10
nog meer:
https://www.google.nl/search?q=last+used+account+"windows+10"+logs+in+automaticallly

En in NL:
https://www.schoonepc.nl/windows10/werken_met_gebruikersaccounts.html
Lees dit stuk.. KIJK UIT dit is een klus voor ERVAREN mensen...
AUTOMATISCH INLOGGEN UITSCHAKELEN
Volgens de standaard instellingen wordt bij het opstarten van Windows automatisch op het laatst gebruikte account ingelogd. Dit is nogal onhandig wanneer de computer voor meerdere accounts wordt gebruikt: na het opstarten van Windows moet dan eerst worden uitgelogd voordat een ander account kan worden opgestart. Dit probleem zou op te lossen moeten zijn door met de registereditor in de registersleutel HKLM\SOFTWARE\Microsoft\ Windows\CurrentVersion\ Authentication\LogonUI\UserSwitch de registerwaarde Enabled van 0 te wijzigen in 1. Deze wijziging wordt echter bij elke herstart van Windows weer ongedaan gemaakt.

Tot Microsoft met een oplossing komt, is dit euvel met de volgende workaround toch nog op te lossen: klik met rechts op genoemde registersleutel UserSwitch, optie Machtigingen, knop Geavanceerd. Klik eerst op de knop Overname uitschakelen en kies Converteer de overgenomen machtigingen voor dit object in expliciete machtigingen. Klik vervolgens op de link Wijzigen (bovenin het venster), ga naar het tekstvenster Geef de namen van de objecten op, typ de naam Administrators in, knop Namen controleren, knop OK. Activeer vervolgens de optie Eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen (bovenin het scherm) en bevestig met de knop Toepassen. Tot slot moeten de machtigingen van SYSTEM worden ingeperkt: selecteer SYSTEM, knop Bewerken, wijzig Type in Weigeren, klik op de link Geavanceerde machtigingen weergeven en deactiveer alle opties met de knop Alles wissen. Activeer vervolgens weer de optie Waarde instellen, bevestig de wijzigingen (tweemaal de knop OK) en ga akkoord met de Windows-beveiligingswaarschuwing (knop Ja)
 
nee ik 4 accounts als windows opstart dan zonder wachtwoord dan logt die van zelf in. dat had ik bij win7 niet.

mvg macguy

Oh sorry, ik begreep het al niet helemaal aan je vraagstelling, maar het is opgelost zie ik. Netjes he.
 
In #5 wordt het beter uitgelegd wat de vraag nu eindelijk is... lees maar terug.
En daarmee werd het iig voor mij duidelijk genoeg waar de kneep zat..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan