accounts sluiten zelf af

• Onderwerp starter Onderwerp starter lenus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lenus

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Hallo,

Ik weet niet of het door een virus oid komt, maar gezien het gehyves en geMSN van mijn kinderen zal dat haast wel;
Op mijn (andere) computer heb ik drie accounts. Als ik kies voor 1 van deze accounts dan flitst deze account een fractie van een seconde aan en gaat zichzelf daarna weer afsluiten. "Saving settings"zegt ie dan. Dit gebeurd bij alle drie de accounts. Ook in de veilige modus gebeurd dit. Ik kan mijn computer niet meer in en kan dus ook niet kijken wat er aan de hand is. Weet iemand wat er hier aan de hand is en vooral wat er aan te doen is?
Ik heb Windows XP proffesional (engelstalige versie), Clanwin antivirus, Superspyware, Spywarebalster en S&D.

Groeten Heleen

Ik zou bijna willen zeggen dat er inderdaad een virus op je computer zit. hoeft niet perse te komen door msn en hyves. Heeft u al geprobeerd in de veilige modus gebruik te maken van de administrator account?
Vaak ben ik er zelf gemakkelijk in dat als ik in een dergelijke situatie terecht kom, dat ik de PC opnieuw installeer. Het is een radicale oplossing, maar wil altijd wel werken.
Een heel gek idee is misschien een systeem herstel te doen. Soms krijg je dan net de kans om een virus scan te runnen en de hele zooi weg te werken. hiervoor is het wel noodzakelijk dat u een herstelpunt ooit heeft aangemaakt, anders werkt deze niet.

Hopelijk heeft dit een beetje kunnen helpen.

Groet

IK heb in de veilige modus al geprobeerd via de administrator account. Werkt niet. Hoe doe ik een systeemherstel als ik daar niet bij kan komen?

Groetjes Heleen

Bij het opstarten, net na de melding van de bios, op F8 duwen. Dan krijg je geavanceerde opstart mogelijkheden, met daarbij opstarten met laatst bekende werkende instellingen. Mocht dit niet werken de installatie CD van windows in de computer doen, pc herstarten, en vanaf de CD systeemherstel aanroepen.

Clanwin antivirus

Houd even in de gaten dat ClamWin geen realtime virusscanner is en dat je continu handmatig moet scannen.

Dus als je iets opent scanned ClamWin niet automatisch of er een virus in zit

http://nl.clamwin.com/ zei:
Opgelet! ClamWin Free Antivirus ondersteund nog geen real time scanning. Bestanden die u opent of uitgevoert worden niet automatisch gescand

Ik heb nu windows opnieuw geinstalleerd, waardoor ik in ieder geval weer bij mijn gegevens kom. Alles wat ik veilig wilde stellen heb ik nu op een externe harde schijf gezet.
Ik had bedacht dat ik nu de C schijf ga formatteren en dan opnieuw windows installeren.
Maar... hoe formatteer je het systeemvolume. Volgens windows kan dit niet en het lukt ook niet. Ik heb nog wel een tweede partitie op deze schijf.
Heeft iemand hiervoor een oplossing?
Overigens wist ik niet dat Clamwin geen realtime scanner is. Wat is een goed alternatief?

Groetjes Heleen

Gratis scanner weet ik niet, betaald is eset mijn favo.
Je probeert bestanden te verwijderen die open zijn. Je gooit windows weg terwijl dit ingebruik is. Je moet formatteren met de installatie cd

geen idee hoe je moet formatteren vanaf de windows CD-rom. Ik kan tijdens de installatie wel kiezen voor het weggooien van een partitie, maar ik weet niet of dit het gewenste effect heeft. IK vermoed dat de hele schijf dan overhoop gegooid wordt en dat wil ik niet.
Zou ik windows kunnen installeren op de andere partitie op de schijf zodat ik vandaaruit de C partitie formatteer.

Dan ben je drie keer aan het installeren...Geen partities verwijderen...Kijk eens goed op de cd voordat de installatie wordt uitgevoerd. Er zal gevraagd worden om de schijf te formatteren...

En jawel... Het is gelukt!! C partitie geformatteerd, windows geinstalleerd en nu maar weer alles erop zien te krijgen, maar dat zal wel lukken.

Mag ik je hartelijk danken?!!:thumb:

Ik ben blij dat het je gelukt is...Ik heb al 1000 keer tegen dit probleem aangelopen...ik weet nu gelukkig wat ik moet doen. Is het toch ergens voor nuttig geweest ;)
Enjoy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan