Accounts.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJ Boulie

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2006
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe computer gekocht.
Deze wordt door het hele gezin gebruikt, door mijn 2 kinderen van 5 en 12 jaar oud , door mijn vrouw en door mij.
Zoals jullie zien zijn de kinderen nog niet oud en wijs genoeg om goed met de pc overweg te kunnen gaan. Althans in de situatie met downloaden en dingen te installeren.
Hier lopen namelijk soms nogal wat virussen door binnen.
Daarom heb ik besloten om een beheerder account aan te maken met alle rechten en dan de andere accounts met niet zo veel rechten. Nou dat weet ik allemaal wel maar....
Op de school waar ik werk hebben we dit systeem ook. Elke leerling heeft een account maar die kan alleen op internet, mail checken en voor informatie voor school. Dus geen msn (die is geblokkeerd alles waaar msn invoor komt of messenger kom te staan ACCES DENIED) en ze kunnen niks installeren en geen achtergronden en niet op de C: schijf en alleen maar puur op internet! Nou is mijn vraag: hoe kan ik dit allemaal thuis doen? Sites blokkeren waar het woord msn inzit en als je op google msn intikt krijg je die melding en geen achtergrond instellen enzo!
Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,

DJ Boulie

Oke thanks thanks het werkt.
Alleen nu het volgende probleem.
Als ik op eht admin account bijvoorbeeld Limewire installeer en opstart doet hij het goed.
Dan meldt ik mij vervolgens aan op het account van 1 van mijn kinderen en dan staat limewire er dus niet bij! (ik kan hem dan ook niet installeren vanaf dat account maar dat wilde ik juist dus dat is het probleem niet)
Maar hoe kan ik programma's laten draaien op andere accounts als ik het via het admin account installeer?

Sommige programma's gaan bij het installeren alleen een directory zetten in het start menu van degene die het installeert. Dit wil niet zeggen dat daarom het programma niet zou kunnen runnen. Normaal gezien kan je gewoon een snelkoppeling op het bureaublad zetten die verwijst naar het programma binnen de Program Files folder. Normaal gezien zou dit ook moeten lukken voor Gast accounts. Zij kunnen immers zelf geen programma's installeren, dus het zou niet logisch zijn dat ze geen programma's kunnen gebruiken die door iemand anders zijn geïnstalleert. Of dit echter tegengehouden wordt door die Microsoft toolkit, daar heb ik geen idee van.

Laatst bewerkt:
Sommige programma's gaan bij het installeren alleen een directory zetten in het start menu van degene die het installeert. Dit wil niet zeggen dat daarom het programma niet zou kunnen runnen. Normaal gezien kan je gewoon een snelkoppeling op het bureaublad zetten die verwijst naar het programma binnen de Program Files folder. Normaal gezien zou dit ook moeten lukken voor Gast accounts. Zij kunnen immers zelf geen programma's installeren, dus het zou niet logisch zijn dat ze geen programma's kunnen gebruiken die door iemand anders zijn geïnstalleert. Of dit echter tegengehouden wordt door die Microsoft toolkit, daar heb ik geen idee van.

Oke dat werkt inderdaad.
Heb gewoon vanaf program files dekstop gemaakt en ze werken gwoon!
Hoe kan ik nou een achtergrond doen bij deze accounts?
Mijn jongste wil graag winnie de poeh als achtergrond.
Hoe kan ik dat doen vanaf admin account?

Normaal gezien moet je de achtergrond altijd instellen vanuit de account zelf. Gewoon rechts klikken op je bureaublad en eigenschappen opvragen dus. Bij Gast accounts zou dit ook geen probleem mogen zijn. Al weet ik natuurlijk wel niet of dit gaat tegengehouden worden door het tooltje dat je geïnstalleert hebt.

Normaal gezien moet je de achtergrond altijd instellen vanuit de account zelf. Gewoon rechts klikken op je bureaublad en eigenschappen opvragen dus. Bij Gast accounts zou dit ook geen probleem mogen zijn. Al weet ik natuurlijk wel niet of dit gaat tegengehouden worden door het tooltje dat je geïnstalleert hebt.

Nou zowiezo bij gastaccounts kan dat niet.
Want als ik nu die tool uitschakel doetie het alsnog niet.
Dan zegtie (wat naderhand logisch is) dat dit account geen rechten heeft om dit uit te voeren en neem contact op met de berheerder van deze computer.
Dus er moet een link of een koppelbutton zijn of misschien een programma waarmee je via admin account achtergrond kan doen op de andere accounts.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan