Accu Acer 6920g

Status
Niet open voor verdere reacties.

Corimo

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Hallo beste Helpmij leden,
Ik heb een jaar(plus 2 maanden) geleden een acer 6920g gekocht, echt een super ding. Nou kan ik mij herinneren dat ik toen ik ging gamen wel 1,5 tot 2 uur zonder netstroom kon uithouden. Op dit moment is het verhaal helaas anders. Deze laptop gaat hooguit 15 minuten gamend zonder netstroom mee.
Ik ben dan ook geintereseerd om een nieuwe accu aan te gaan schaffen voor mijn laptop.
Ik heb veel informatie op ge googled over laptop accus en kwam op de volgende feitjes.

-Na een jaar of 3 zal een laptop accu 40% minder capaciteit houden vergeleken met het nieuw product.
-Laptop zo min mogelijk op netstroom zetten als je actief aan het laptoppen bent.
-Probeer minimaal een keer per maand de accu geheel leeg te zuigen en vervolgens compleet op te laden.

mijn accu volgens http://www.notebook-driver.com/laptops-information/acer-aspire-6920g-notebook-technical-specifications/ :
:
71W 4800mAh Lithium Ion 8-cell battery pack:

is het normaal dat mijn accu zo'n lage capaciteit heeft?
In de klas (studie informatica) hebben mijn klasgenootjes accus die van 2 tot 6 uur meegaan. Toen ging bij mij een belletje.
waar moet ik op letten bij de aanschaf van een nieuwe accu? Kan ik er zomaar een kopen die toevallig in mijn laptop past? of moet het perse een Acer 6920g accu zijn?
Mischien zijn er vragen die ik niet gesteld heb, maar ik stel het zeer op prijs als ik jullie hulp hierbij kan ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Cor

Je kunt beginnen met je accu te calibreren.
Opstarten in veilige modus, (zonder adapter) en de accu helemaal leeg laten lopen.
Even instellen bij je energieinstellingen, nooit afsluiten.
Daarna compleet opladen, en het proces herhalen.
Dus wederom opnieuw opladen.
Dat hersteld de cellen (zover als mogelijk) van je accu.
De prijs van een nieuwe (indien nodig) heb ik wel wat tips.

Je zou ook kunnen beginnen met het downloaden en installeren van BatteryBar 3.1 Build 60 .

Hiermee kun je o.a. de accuslijtage vaststellen.

Na installatie het programma activeren : Taakbalk rechts aanklikken > Werkbalken > BatteryBar aanvinken.

BatteryBar button verschijnt nu rechtsonder en je krijgt informatie door de button aan te wijzen.

http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous /BatteryBar.shtml

Misschien biedt Wiki nog informatie : http://nl.wikipedia.org/wiki/Oplaadbare_batterij

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties,
Ik zal vanavond gelijk beginnen met dit proces in de veilige modus van windows xp.
-in veilige modus helemaal leeg laten lopen
-opladen (laptop uit) totdat lampje groen is.
-in veilige modus leeg laten lopen #2
-opladen laptop totdat laptop lampje groen is.
en dan even met de applicatie aan de gang "battery bar".

Dank jullie, ik zal nog maals posten voor de results.
groeten,
Cor

Hallo beste helpmij leden,
Ik heb net die op en aflaad cyclussen doorlopen en batterybar geinstalleerd.
Ik kom tot de schokkende ontdekking dat de accuslijtage maarliefst op 72,5% van 53.280 mWh staat.
En de capaciteit is 14.652.
Kan het zijn dat er een aantal cells van mijn li-ion batterij kapot zijn?
Dan zou ik namelijk even een belletje plegen met de leverancier.

PS. ik was even aan het opletten hoe snel de batterij procentueel oplaad, en kwam tot de ontdekking dat de batterij rustig naar de 59% klom en plots 100% gevuld was. Ik vrees dat er een aantal cells beschadigd zijn,maar dit is maar een speculatie van iemand die niets of nimmer van laptop accus begrijpt.
Bedankt voor jullie hulp tot nu toe!
Adviseren jullie mij om een belletje te plegen met de leverancier? of direkt een nieuwe accu aan te schaffen?
Geen mening kan ook natuurlijk, ik stel jullie inbreng zeer op prijs.
Met vriendelijke groet,
Cor

"Kan het zijn dat er een aantal cells van mijn li-ion batterij kapot zijn?
Dan zou ik namelijk even een belletje plegen met de leverancier".

Lijkt erop, dat je accu het bijna heeft begeven.

Met een telefoontje naar de leverancier zul je rekening moeten houden met de garantieduur.

Misschien, dat een bezoekje aan ConsuWijzer je hierbij kan helpen:

http://www.consuwijzer.nl/

Hallo

Hedendaags "portables" werken d.m.v. een lithium ion batterij (deze bevatten enorm veel vermogen en wegen niet veel)

Uiteraard hebben deze ook nadelen.

Opgeladen mogen deze niet aan verhoogde temperaturen worden blootgesteld (snel verouderen) , en deze kunnen maar een beperkt aantal keren worden opgeladen/ontladen.(ongeveer 500 maal).

Het lijkt er sterk op dat deze batterij "versleten" is , en de enige oplossing is deze te vervangen.

Peter

Laatst bewerkt:
Dank jullie wel,
Ik ga even graven naar het bonnetje voor de garantie termijn.
Als blijkt dat ik nog garantie op mijn product heb, zal ik met de leverancier gaan praten.
Anders wordt het toch even voor een andere batterij sparen.
Ik zal nog even terug posten voor de results.
Dank jullie,
Groeten,
Cor

Hallo

Kijk expliciet wat de (uw) garantiebepalingen zijn voor de batterij , want deze kunnen nogal verschillen .

Maar : meestal is dit slechts enkele maanden .

Indien je vermeld gebruikt op/ontladen is het standaard antwoord deze is versleten .

Indien je vermeld niet of heel zelden gebruikt , is het : een batterij dient te werken , en deze is lui geworden .

Peter

Beste helpmij leden,
Ik heb maar 1 jaar garantie op mijn product en die termijn is helaas verlopen.
Ik ben dus genoodzaakt een vervangende batterij aan te schaffen.
Heeft een helpmij lid ervaringen met het aanschaffen/beoordelen van laptop batterijen? Ik sta namelijk graag in voor optie's.
Bedankt voor de hulp,

Edit en offtopic: Zo, dit topic scoort wel verassend hoog in de google ranglijsten
edit#2: op http://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20090821063537AAyg82Y heeft iemand hetzelfde probleem, maarliefst 30 minuten stroom. Het schijnt dus een veel vorkomend fenomeen te zijn... :(

groeten,
Cor

Laatst bewerkt:
Dat is een mooie.
Kan ik zomaar een 11.1v batterij in mijn laptop doen?
De mijne is namelijk 14,8volt.

Sorry, net even gekeken en dit is precies de batterij die ik al in de laptop heb zitten.
Ik ga deze nemen.
Bedankt voor de post,
Cor

Laatst bewerkt:
At your service:)

Houdt wel rekening met een verzendtijd, tussen de 10 en 15 dagen ong.

Beste leden,
Dit product ziet er uit als een topdeal.
http://cgi.ebay.nl/Battery-for-Acer-Aspire-5220-5310-5320-5520-5710-A20_W0QQitemZ180419546527QQcmdZViewItemQQptZLaptop_Batteries?hash=item2a01d7cd9f
Moet ik de garantieperiode serieus nemen of toch mijn twijfels bij hebben?

ook staat er dit:
International Buyers – Please Note:
a)Import duties, taxes and charges are not included in the item price or shipping charges. These charges are the buyer’s responsibility.
b)Please check with your country’s customs office to determine what these additional costs will be prior to bidding/buying.

Hoe moet ik dit zien?
Dit is namelijk de eerste keer dat ik iets via ebay koop.
Bedankt voor jullie hulp,
Cor

Als het al gecontroleerd wordt, (steeksproefgewijs) buiten het feit dat dit soort verkopers er meestal "gift" opzetten, heb je weinig te vrezen. Je mag voor een bepaald bedrag belastingvrij importeren.

Garantie neem maar met een korrel zout, bij dit soort bedragen (en grote verschillen die je er in NL voor betaald) zul je ook enig risico moeten nemen.

Heb zeer veel ervaring met (van de week nog) het kopen van o.a. laptoponderdelen en meer in China, Hongkong en Taiwan. Ook Australië.
De eerste negatieve ervaring moet nog komen.

Keus is aan jezelf.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan