Accu doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

vierport

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2008
Ik heb net een 2e hands Compaq Armada M700 gekocht.
Batterij geeft aan dat ie het bijna 4 uur zou moeten volhouden.
Dus helemaal blij, en lekker uitproberen. Bij 30% was het ineens over en uit. Deed niks meer, dus ik kwaad. Heb ik nou weer voor rot ding gekocht. Adapter eraan gehangen, startte gewoon weer op.
De laptop had voorheen geen problemen (zegt de vorige eigenaar), maar heeft een jaar stil gelegen. Batterij moet weer getraind worden.
Heb van Compaq kalibratiesoftware gedownload, maar niks hielp. Heb nu de waarschuwing maar op 35% gezet, zodat ik mijn werk nog kan opslaan . Batterij gaat ongeveer 2 en half uur mee. Niet slecht voor een laptop uit 1999.

Maar vandaag laptop ging uit op 27% ofzo. Heb de batterij eruit gehaald, want had gelezen dat je handmatig de accu kan checken. Geeft ie 2 groene bolletjes aan. Wat neer komt op 40% vol.

Wat zijn jullie gedachten. Waarom klopt ie verhouding niet tussen wat de energiemeter opgeeft ende batterij. Of eigenlijk als het wel in verhouding is, waarom gooit ie hem toch uit bij 27-30%

Is het mogelijk om te resetten, opnieuw inlezen?

Ten 1ste is de laptop zoals je zelf zegt al van 1999, en als die batterij ook nog van dat jaar is, kan het wel zijn dat die versleten is. Maar aangezien dat die al een jaartje niet meer in gebruik is geweest, kan het ook goed zijn dat na meerdere keren opladen/ontladen van de batterij dat niet meer voorkomt.

Misschien een dooddoener..... maar http://www.replacedirect.com/nl/laptop/compaq/armada/m700/compaq-armada-m700-accu-batterij-adapter-geheugen.html ze zijn nog wel te verkrijgen.

Of het je nog waard is, moet je maar zien....!:)

Groeten,

Remy

Ja, thanks...had ik al gezien, maar een laptop van 70 euro uit `99 die het nog 2 en half uur doet. Dan ga ik geen 100 euro neerleggen voor een nieuwe accu.
In die zin verbaas ik me erover dat sommige peoples de nieuwste laptop kopen, waarvan de accu na een jaar amper drie kwartier meegaat :S

Ja, thanks...had ik al gezien, maar een laptop van 70 euro uit `99 die het nog 2 en half uur doet. Dan ga ik geen 100 euro neerleggen voor een nieuwe accu.
In die zin verbaas ik me erover dat sommige peoples de nieuwste laptop kopen, waarvan de accu na een jaar amper drie kwartier meegaat :S
Misschien heeft de vorige eigenaar bv enkele jaartjes terug er al een andere accu voor gekocht? Of hij had die laptop misschien erg weinig gebruikt ofzo :)

Maar heeft er iemand een idee, ervaring? En dan bedoel ik niet koop een nieuwe accu.
Waarom geeft de accu, als ik hem eruit haal nadat de laptop uitgevallen is bij 30% toch die twee groene lichtjes?

Hoeveel lichtjes kan hij maximaal aangeven?
Als er bv maar 5 lichtjes zijn, dan wordt er grof afgerond en kan 30% als 2 bolletjes aangegeven worden.

Ga er maar vanuit dat je accu de beste tijd gehad heeft.

Hoeveel lichtjes kan hij maximaal aangeven?
Als er bv maar 5 lichtjes zijn, dan wordt er grof afgerond en kan 30% als 2 bolletjes aangegeven worden.

Ga er maar vanuit dat je accu de beste tijd gehad heeft.

Klopt maximaal 5 lichtjes
Maar 30% is niet 0-10%. Als leek zegt dat mij dat de batterij nog niet leeg is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan