Accu gaat maar 20 minuten mee ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

abruzzese

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2005
Ik heb een Acer laptop 3002LMi .
Heb 3 jaar garantie.
De laptop is anderhalf jaar oud.
De accu gaat hoogsten,s 20 minuten mee en gaat daarna over op slaapstand.
De accu zou eigenlijk anderhalf uur mee moeten gaan.
Ik heb Acer gebeld en zij zeggen dat de accu buiten de garantie valt .
Zou dat kunnen dat accu,s van laptop,s niet zo lang meegaan en vervangen moeten worden ?

Laatst bewerkt:
Hoe vaker je een accu of baterij oplaad terwel deze nog niet helemaal leeg is hoe sneller deze weer leeg gaat raken.
Heb je hem veel opgeladen terwel hij nog half vol zat?? dan zit daar het probleem in..
Ik heb het gezien bij een laptop die 1 jaar oud was en maar 5 min. mee ging.. daarna was hij uit.. en duurde het een uur voor hij weer opgeladen was voor 5 min..

Ik dacht dat Acer 6 maanden garantie gaf op de batterijen van de laptops ( ik kan het mis hebben)

Maar heb je soms je laptop een tijdje niet gebruikt?
Of gebruik je hem veel op het lichtnet?

Misschien moet je de batterij eens opnieuw kalibreren.
Dit moet overigens ook altijd met nieuwe laptop batterijen van Acer, anders werken ze niet optimaal.
( dit staat in de gebruiksaanwijzing)

Ik dacht dat het zo was:
Batterij in de laptop, helemaal opladen ( met laptop uit)
Stekker eruit en batterij leeg trekken tot je de laatste melding krijgt dat je je werk moet opslaan omdat het anders verloren gaat.
Laptop dan asap uitzetten en de stekker er weer in.

Bovenstaande 3 keer herhalen !!!!!
En proberen NOOIT de batterij zover leeg te trekken dat de laptop uitvalt.
Dus nooit de batterij helemaal leeg maken!

En probeer zoveel mogelijk de batterij uit je laptop te halen als je via het lichtnet werkt.
Dit zou volgens Acer je batterij sparen.

Verbaasde mij laatst overigens toen ik hoorde van iemand dat zijn laptop batterij volgens Acer maar 500 keer opgeladen zou kunnen worden daarna zou de kwaliteit sterk achteruit gaan. Het verbaasde mij omdat ik hier oplaadbare batterijen heb waar 1000X opstaat, nu is het misschien niet te vergelijken met een laptopbatterij maar had de verhouding dan toch anders verwacht.

Accu 40 minuten

Heb een paar keer volledig de accu laten leeg lopen en daarna opgeladen.
Nu kan ik met mijn accu 40 minuten werken { is al beter dan 20 minuten }
Het blijft een zwak onderdeel van een laptop.
Ik ben naar Paradigit geweest en laten uitleggen hoe je een accu moet behandelen.
Als je de accu niet of zeer weinig gebruikt zou je hem moeten verwijderen van de laptop.
Omdat ik steeds op netstroom werkte laadt hij de accu iederskeer opnieuw op terwijl hij nooit leeg was maar eerder nog vol.
En dat is zeer slecht voor de accu die eigenlijk gebruikt moet worden als hij eenmaal in de laptop is geplaats.
Het is jammer dan die dingen nu eenmaal gevoelig zijn .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan