Accu heel snel leeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kimx

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2008
Berichten
47
Ik heb nu sinds een jaar een (tweedehands) PowerBook G4, en het valt me op dat de accu bij mij ontzettend snel leeg is (maximaal 3 kwartier).
Ik vergeet de kabel er wel redelijk vaak uit te halen als hij vol is, maar dan is 3 kwartier toch nog erg kort.

Wat kan ik doen om 'm langer te laten meegaan, een nieuwe accu aanschaffen misschien?
 
Je accu is aan het sleiten. Dit kan verschillende oorzaken hebben

- Accu vol adapter nog steeds in de laptop
- Constant aan het netstroom
- Opladen als het nog niet leeg is (Is bij sommige accu's schadelijk maar bij sommige ook niet)


In dat geval, zou het aanschaffen van een nieuwe accu de enige oplossing zijn
 
Wat je nog kan proberen is de accu helemaal op laden, daarna de accu helemaal leeg laten lopen (echt helemaal leeg). En dit ongeveer 5 keer achter elkaar doen. Het kan namelijk ook zijn dat je accu gewoon lui aan het worden is en dat je hem even moet wakker schudden door hem extra werk te laten doen..

Mijn vriendin heeft een laptop en die gaat maar 3 minuten nog mee. Op dat moment is je accu dus dood...
 
Wat je nog kan proberen is de accu helemaal op laden, daarna de accu helemaal leeg laten lopen (echt helemaal leeg). En dit ongeveer 5 keer achter elkaar doen. Het kan namelijk ook zijn dat je accu gewoon lui aan het worden is en dat je hem even moet wakker schudden door hem extra werk te laten doen..

Mijn vriendin heeft een laptop en die gaat maar 3 minuten nog mee. Op dat moment is je accu dus dood...

Bedankt, dat ga ik eens proberen!

Lijkt me inderdaad niet alles. Een vriendin van mij kan haar acculader nog niet eens meer uit haar laptop halen, dan valt ie meteen uit, zoiets wil ik dus wel voorkomen :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan