Accu Issue

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bingo

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2006
Hoi helpmij leden,

Al een jaar geniet ik van mijn laptop HP 530 met veel plezier.
Ik kan er veel mee, en eindelijk heerlijk relaxt op de bank zitten met de laptop op mijn schoot:).

Er zijn alleen een aantal problemen waar ik moeilijk mee om kan gaan.
Het eerste is dat de accu, al een keer vervangen is voor een gloednieuwe.

Het probleem is dat ik niet weet of het verstandig is om de netsnoer in de laptop te laten als ik op de lap bezig ben. De laatste paar maanden heb ik na de nieuwe accu, met een netsnoer constant gewerkt.
En merk dat die nu ALWEER kuren geeft, waaronder dat mijn wanneer dat de batterij rechtsonder aangeeft dat ie vol is. Vol is. Maar ondanks dat er een vol batterijtje staat. Wil de laptop tevergeefs zonder eerst het netsnoer aan te sluiten niet aan gaan.....!

Is het zo dat de batterij op is? Net als een hart vermoeid raakt en een nieuwe pacemaker nodig heeft?
Wie wil mij helpen met dit? Bij voorbaat dank.......

Bvd,
een trouwe aanhang van helpmij forum!! NU: all the lady's in tha house

Laatst bewerkt:
Hoi,

Een vraagje hoe oud is de accu nu ,en ja over de accu erin laten of niet daar zullen de meningen over verdeeld zijn zelf haal ik hem er niet uit wel draai ik af en toe eens op de accu dat hij weer eens opnieuw kan opladen.

Modag

Hoi Modag,

Aardig dat je me helpt.

Ik bedoel of ik constant de netsnoer in de lap moet doen, of eruit wanneer hij zich geladen heeft. De accu is nu een half jaartje oud. :cool:

Hoi,

Ja eigenlijk bedoel ik dat ook maar sorry voor mijn onduidelijkheid en een half jaar is wel erg kort om weer slecht te gaan functioneren ik zou haast denken dat het notebook niet geheel meer in orde is.
Ik draai dus meestal op netspanning en af en toe op accu zodat deze weer een kan opladen.
Modag

Laatst bewerkt:
Ja, ik zou ook nu denken dat er iets niet met de hele lap aan de hand is:eek:.
Maar jij laat de netspanning erin, ook als de batterij vol is?

Twee opties lijkt mij.

1. De stroomverbinding van je accu met de laptop is kapot waardoor je alleen via de stroomverbinding van de oplader kunt. (Lijkt me onlogisch als je info over je accu op je laptop kunt zien.)

2. Dit is mij verteld in de zaak waar ik mijn laptop heb gekocht (en uit eigen ervaring bleek dit ook waar te zijn. :P)

Het is slecht om tegelijk op te laden en de laptop aan te hebben. Als je dit toch doet is dit zeer slecht voor de levensduur van de accu. Toch altijd tegelijk opgeladen en de laptop aangehad natuurlijk, en ja hoor de kwaliteit van de accu holde achteruit. Heb nu bij 100% nog maar een kwartiertje dat ik met de accu kan moet daarna alweer opnieuw opladen.

Misschien is dit bij jou ook zo gegaan en is jou accu nu zo bagger dat hij meteen uitvalt. Heb je gemerkt dat je steeds minder lang met de accu doet?

Hoi 515,
(Het is slecht om tegelijk op te laden en de laptop aan te hebben. Als je dit toch doet is dit zeer slecht voor de levensduur van de accu. Toch altijd tegelijk opgeladen en de laptop aangehad natuurlijk, en ja hoor de kwaliteit van de accu holde achteruit. Heb nu bij 100% nog maar een kwartiertje dat ik met de accu kan moet daarna alweer opnieuw opladen.)

Valt wel mee hoor dat het slecht is om zo te draaien in mij geval ik heb mijn notebook ongeveer 3 jaar en kan nog ongeveer 1,5 uur op de accu draaien als ik hem een keer ontlaad.
Maar misschien moet je het treffen.
Modag

Laatst bewerkt:
Volgens de berichten moet je een nieuwe accu een keer of 3 helemaal leeg laten gaan, zodat deze niet "lui" wordt. Ik heb een laptop van 3 jaar oud en werk er eigenlijk alleen maar op met de netstroom eraan. Maar als ik een keer alleen de accu gebruik, gaat deze nog steeds zo'n 2 uur mee.

Thanks luitjes

Volgens de berichten moet je een nieuwe accu een keer of 3 helemaal leeg laten gaan, zodat deze niet "lui" wordt. Ik heb een laptop van 3 jaar oud en werk er eigenlijk alleen maar op met de netstroom eraan. Maar als ik een keer alleen de accu gebruik, gaat deze nog steeds zo'n 2 uur mee.

Maar flow.... Het is dus beter om wanneer je je lap oplaad deze uit te hebben?
Dus kort door de bocht: opladen? laptop uitzetten.

Dit ontladen.... hoe gaat dat? In heldere uitleg?:eek:

Enooooooorm bedankt luitjes. ik zie jullie mail later.

Er zijn veel verschillende meningen, maar bij een nieuwe accu laad ik deze op terwijl de laptop uitstaat, dan werk ik ermee zolang het kan, als de accu leeg is weer opladen terwijl de laptop uitstaat en zo 3x. Daarna hou ik nergens meer rekening mee en werk voornamelijk aan de stroom, behalve als dit niet kan. Gaat al 3 jaar goed. En een accu die na 3 jaar nog 2 uur mee kan vind ik niet slecht. En tja, je moet er uiteraard ook wel wat geluk mee hebben, denk ik.

Het is dus niet duidelijk. Er zijn vele meningen. Maar wie weet dit wel dan?

En eh bedankt voor jullie imput..

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik zou eerst even proberen er achter te komen of het notebook nog in orde is. Misschien opsturen naar de firma HP, of zeker even in contact met ze treden misschien dat die nog goede ideeën heeft.

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan