Accu laad niet meer op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackshadowman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jun 2009
Beste,

Mijn probleem is dat mijn laptop niet door blijft laden.

Ik heb de lader doorgemeten. De lader is de originele HP adapter van 19 Volt en deze geeft 19,21 Volt stroom, dat is dus goed.
De accu is niet kapot, want ik kan de laptop nog wel gebruiken op accu stroom. (zolang er nog stroom in zit.)

Als ik de adapter aangesloten heb als de accu niet vol is, hoort er een oranje lampje te branden. Echter het lampje brand 4 seconde (ongeveer), gaat weer uit en na 10 seconde brand deze weer 4 seconde. Zo blijft dat rustig de hele dag door gaan.

Als ik de accu eruit haal en alleen aan netstroom heb, kan ik de laptop aan drukken. Deze geeft dan geen beeld alleen het lampje gaat branden van de power en valt weer uit na 3-4 seconden.

De laptop is een HP Compaq 6820s. De laptop is al redelijk oud en deed het nog verbazend goed voor voor zijn leeftijd. Heeft altijd aan Netstroom gewerkt, omdat ik hem voor gamen heb gebruikt en de accu dan nooit lang mee gaat.

Weet iemand wat er kapot kan zijn? Accu en Lader lijken mij allebij goed.

Alvast bedankt.

Hallo

"Weet iemand wat er kapot kan zijn?"

Zonder deze laptop onder handen te hebben gehad , en voortgaande op uw beschrijving ...

Ik denk dat de soldeerverbindingen tussen het motherboard en de netentree gescheurd zijn , waardoor er geen vermogen meer kan worden geleverd.

Of ...

Het centrale pinnetje van de netadaptor (+) kan ook naar binnen zijn gedrukt in de stekker zelf , waardoor er een slecht kontakt ontstaat met dezelfde syptomen .

Dit:

http://www.benl.ebay.be/itm/HP-COMP...ther_Computing_Networking&hash=item27bf7f1a77

Of dit :

http://www.benl.ebay.be/itm/19V-90W...CHARGER-19V-/190710428559?hash=item2c673a338f

Je hebt de uitgangsspanning reeds gecontroleerd van de netadaptor ... deze lijkt o.k.

Probeer eens om deze te belasten d.m.v. b.v.b een 2 tal 12V/5W of 12V/10W in serie geschakelde gloeilampjes.

Indien deze effektief in orde is , moet de voeding dit vermogen ruimschoots kunnen leveren.

Peter

Beste,

Bedankt voor de reacties.

Ik heb de lader met de gloeilampjes getest en deze gaf niet continu stroom bij belasting. Hij zou nog wel goed geschikt zijn om een knipperlicht te voorzien van stroom.

Als paypal mee gaat zitten kan ik dus eindelijk een nieuwe lader kopen. Nogmaals bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan