accu laad niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roomsel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 sep 2009
mijn laptop doet het sinds vanmiddag niet meer! (ik heb vanmiddag draadloos internet aangesloten)
als ik naar het icoontje van de accu ga staat er 'aan netstroom, accu wordt niet opgeladen'
ik moet voor werk altijd een portable laptop bij me hebben, eentje die dus niet aan een stekker hoeft.
maar als ik de stekker eruit trek valt de laptop direct uit.
hoe krijg ik mijn accu wel opgeladen? hij heeft het eerst gewoon gedaan...

Hoe oud is je accu ?
Na een jaar (bij intensief gebruik) is de capaciteit al behoorlijk verminderd:(
Als je iets meer verteld (merk en type laptop, serienummer accu) kunnen we je misschien verder helpen.

ik heb een packardbell, en hij ligt al een jaar in de kast, dus ik heb hem absoluuut niet vaak aangehad.
welk type het is weet ik echt niet..waar vindt je dat? :P

"ik moet voor werk altijd een portable laptop bij me hebben"

En hij ligt een jaar in de kast:rolleyes:

Nu weer ontoppic.
Als je accu een jaar in de kast heeft gelegen, kan het best zijn dat hij eenvoudigweg de geest heeft gegeven. Ook accu's hebben een beperkte "houdbaarheidsdatum"
Probeer hem eens aan je adapter uiteraard, geheel op te laden.
Als dat lukt, moet je hem calibreren. Dat wil zeggen alleen op de accu in veilige modus en leeg laten lopen. Dan nogmaals helemaal opladen. Met een beetje geluk is hij weer bruikbaar.
Merk,type (van je laptop) vindt je onderop je laptop.
s/n accu op de accu.

oké bedankt voor de tips, ik ga even uitproberen of het werkt ;)

ps, en ik ben afgelopen maandag begonnen op mn nieuwe werk, waar ze heeel duidelijk zeiden dat je voortaan altijd een portable bij je moet hebben. toen heb ik hem maar uit de kast getrokken, vandaar, ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan