Accu laadt niet bij + voeding foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

cooney

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2009
Hallo,

Sinds kort heb ik het volgende probleem:
Telkens ik mijn laptop (Dell Inspiron 1545) opstart op de voedingspanning geeft hij een biosmelding dat ik een verkeerde voeding gebruik, dat het vermogen niet juist is en dat de batterij dus niet zal laden. Hij zegt ook nog "Try to reseat the power supply" of iets dat erop lijkt. Ik weet zelf niet wat dit wil zeggen. Door F1 te drukken kan ik wel gewoon verderwerken. De batterij laadt echter niet op, zoals de melding zelf al aangaf.

Ik gebruik nog steeds de originele bijgeleverde Dell voeding, alsook de originele batterij. Systeemherstel heeft niet geholpen.
Laptop is nog geen jaar oud.

Iemand een idee?

Alvast bedankt,
Koen.

Hoi,

Toch lijkt het erop dat de voeding niet in orde is, zoals eigenlijk al wordt aangegeven bij het starten.
Neem contact op met Dell.
Als hij nog geen jaar oud is, heb je recht op vervanging.
Maar zelfs als hij iets meer dan een jaar oud is, ook.

Aansluiting van je power connector in de laptop waar je de connector van de voeding in steekt heeft vermoedelijk een los contact of is defect.
Tevens zou je de voeding even na kunnen laten meten of daar geen probleem in zit.

Als consument heb je recht dat een product 3 jaar goed werkt.

Kijk even op onderstaande link
http://www.trosradar.nl/index.php?id=404

:thumb:

Laatst bewerkt:
Hier nog een foto van de foutmelding
DSC05434.jpg

Ok, je batterij laadt dus niet? Je kan wel werken op netspanning?
Waarschijnlijk is het dan niet de powerjack, maar de batterij zelf. Die kan waarschijnlijk de juiste info niet ontvangen. Communicator batterij kapot?

Bel Dell inderdaad is!

Succes!

Nu heeft hij het weer even niet, bij het opstarten heb ik de stekker tegen de laptop gedrukt. Misschien toeval, anders is het een slechte stekker...

Aansluiting van je power connector in de laptop waar je de connector van de voeding in steekt heeft vermoedelijk een los contact of is defect.
Tevens zou je de voeding even na kunnen laten meten of daar geen probleem in zit.

Als consument heb je recht dat een product 3 jaar goed werkt.

Kijk even op onderstaande link
http://www.trosradar.nl/index.php?id=404

:thumb:

Beetje frummelen en je merkt het zo.;);):thumb:
Veel voorkomende klacht van laptops.

Dan maakt de adapter dus geem goed contact...
Ligt aan:
1. Connector adapter of
2 Powerjack laptop

Dat moet je even uitpuzzelen, andere adapter proberen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan