Accu laadt niet bij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbie947

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2009
Hoi mensen,

ik heb een probleem met mijn laptop (HP Pavillion dv 9500).
Pas geleden was mijn stroomkabel voor de laptop kapot (tikkend geluid, getest in de winkel en bleek defect te zijn). Toen een nieuwe kabel aangeschaft en ik kon mijn laptop weer opstarten.

Nu is sinds enkele weken mijn accu(in de laptop) meteen leeg. Alleen als ik mijn laptop aan de netstroom doe, dan blijft mijn laptop aan.

Kan het zijn dat er bepaalde instellingen zijn gewijzigd waardoor de accu niet meer wordt opgeladen, kan de accu defect zijn (kan ik dat ergens testen?)????

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, heb zelf niet heel veel verstand van de laptop.

Alvast bedankt!

Hallo Robbie,

Er zal niets aan de accu gewijzigd zijn, maar denk dat deze op is.
Laadt hij nog wel bij. Geeft deze het juiste percentage weer?

Ik zit nu constant met de laptop aan de netstroom, heb de accu er dus uitgehaald.
Wanneer ik deze erin doe staat er wel dat de accu volledig is opgeladen (100%). Doe ik de laptop dan weer van de netstroom af dan valt de laptop uit.

Ok Robbie,

Ziet er dan niet goed uit. Probeer deze is te kalibreren, dus energie instellingen op 0% zetten zodat deze ook echt helemaal leeg loopt. Als die dan weer uit is, laptop uit, aan de lading en vannacht laten doorladen. Morgenvroeg opstarten vanaf accu en energie instellingen terug zetten.

Kijk is of dat lukt!

Via configuratiescherm, dan energie instellingen.
U mag ook communiceren via onze site.

ik zie dan allerlei instellingen staan bij configuratiescherm.

Maar nergens iets waarmee ik de instellingen op 0% kan zetten???

dat lukt me ook nog...
dit zie ik dan staan:

Energiebeheerschema's op de accumeter weergeven
Aanbevolen door HP (hier staat ie nu op)
Energiebesparing
Hoge Presentatie

Ergens zit een menu bij waar je op kan instellen wanneer beeldscherm moet uitvallen en dat dient dus ingesteld te worden op 0%

Ok, ik heb nu aangeklikt dat het beeldscherm nooit wordt uitgeschakeld op accu.

En nu verder?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan