accu laadt niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

kariin

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Berichten
89
Hallo

Onlangs heb ik windows 7 geinstaleerd en nu zegt hij steeds dat de accu niet opgeladen wordt overweeg hem te vervangen.
Met windows vista had ik hier geen last van
Ik heb een samsung NP-r510H

weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?

bedankt
 
Heb je ook je drivers aan windows 7 aangepast.
Wellicht zat er in Vista een tooltje die er voor zorgde dat wel lukte.
Dus snuffel eens bij Samsung op de site of er zo'n tooltje geïnstalleerd moet worden bij windows 7.

Heb je ook de ervaring dat hij daadwerkelijk niet oplaadt, of is het alleen een waarschuwing.
Dus kijk eens hoelang hij het doet zonder batterij.
 
Hij laad echt niet op, als de stekker er uit gaat valt de laptop namelijk direct uit.
Ik zal zoeken, hoop dat ik het kan vinden ;)
 
Hoe oud is je laptop ?
Je hebt nl. 2 jaar garantie.

Je kunt ze ook eens bellen, maar ik denk dat ze zeggen zet eerst de originele configuratie er maar eens op.

Samsung Service- en Informatielijn
Tel: 0900-SAMSUNG (0900-7267864) (0,10 c/m)
Open op werkdagen tussen 09:00 en 18:00
 
Kijk eens bij software, daar staat easy battery manager voor windows 7.
Dat is wellicht de oplossing.
 
Om een wat zuiverder diagnose te stellen: download en installeer de gratis versie van "Battery Bar" hier: http://osirisdevelopment.com/BatteryBar/
Dan kun je meteen aflezen wat de capaciteit van de accu (nog) is en of het ding überhaupt geladen wordt.....
 
zal proberen maar denk dat hij niet geladen wordt, want hij doet niets zonder stekker.

OJA mijn laptop is in feb 3 jaar oud geworden dus ik heb geen rechten meer :S grrr
 
er staat:
procent: 0,0
capaciteit ) MWH van 5.550 mWh
oplaadsterkte: ) mW
accu: opgeladen
volledige gebruiksduur: aan het berekenen
lichtnet: aangesloten
accuslijtage: 87.5 van 44.400 mWH

Oew die laatste klinkt niet goed ":S
 
Dat lijkt er inderdaad op dat een paar cellen van de accu zijn overleden... heeft dus weinig met de installatie van Win7 te maken....

Vervangende accu voor dat ding kost € 99 in Nederland...
Ik raad je aan (heb daar zeer goede ervaringen mee, meermaals) om die accu dan in de UK te bestellen... Heb even gechecked, ongeveer € 40 (inclusief verzendkosten) daar... http://cgi.ebay.nl/NEW-BATTERY-FOR-...cessories_LaptopBatteries&hash=item35aec2692c

Enige nadeel is een weekje levertijd...
 
Laatst bewerkt:
en weet ik daar zeker dat hij op mijn NP-R510H past, ik zie alleen R510 staan
 
Kijk even op jouw accu of deze 11,1 Volt 4800 mAh is... en of jouw accu op die op het plaatje lijkt... (ik heb het vergeleken met de info van Replace Direct en dit zou hem moeten zijn...)
 
er staat 4000 mAh 1.11 V
Ik heb trouwens niet zo lang geleden ook een nieuwe adaper gekocht, kan het daar niet aan liggen ?
 
4000 mAh 1.11 V

Dit kan niet kloppen.... op die spanning werkt geen enkele laptop... Herkansing: kijk nog een keer!

Ik heb trouwens niet zo lang geleden ook een nieuwe adaper gekocht, kan het daar niet aan liggen ?


Tja, eigenlijk niet... want de lap tob(ber) werkt prima op het ding...
Wel komt het voor dat het laadcircuit in de laptop (dat ervoor zorgt dat de juiste stroom naar de batterij gaat) soms beschadigd raakt... maar na 3 jaar is het ook goed mogelijk dat de batterij er de brui aan gegeven heeft... die dingen hebben slechts een kort leven...
 
Laatst bewerkt:
http://cgi.ebay.nl/Battery-for-AA-PB2NC3B-SAMSUNG-R40-R510-R60-R45-R65-Pro-/280678765125?pt=Laptop_Batteries&hash=item4159c21245#ht_5141wt_1139

Kijk hier even naar, is nog geen € 27,- inc verzending en je hebt daarvoor een accu met 5200mah, dus een langere gebruiksduur als de oude accu.

Enige nadeel is dat het ongeveer 3 weken duurt voordat je het in huis hebt.
Heb zelf meerdere keren zulke accu's besteld en heb er erg goede ervaringen mee.

Om even terug te komen op de vraag of het daadwerkelijk de accu is, ik denk van wel. Meeste accu's leven erg kort, vandaar dat veel fabrikanten maar 6 maanden garantie hierop geven :( Ik heb zelf vaak gezien dat accu's tussen de 1 en 2 jaar bijna altijd defect raken. De 3 jaar van jou is dan niet verkeerd.

Het vreemde is wel dat Windows 7 een stuk kieskeuriger is wat betreft accu's. Deze geeft vrij snel aan dat deze vervangen moet worden, dan de overige os'en.

Veel succes!
 
Voor je op een nieuwe accu overstapt, zou ik eerst eens de laptop gebruiken met de accu erin, zoals gewoonlijk wordt opgeladen.

Heb het ook twee keer eerder gehad, ik was gewoon te ver doorgegaan met het leegtrekken van de accu, dat de accu 0% was.
Bij mij duurde het de eerste keer een uur voordat hij ineens op 3% stond, maar daarna ging het opladen weer verder in normaal tempo. Waarschijnlijk is de accu zover leeggetrokken dat het opladen in het begin problemen geeft. De tweede keer duurde het zelfs twee uur en een dik kwartier voor de accu weer normaal werd opgeladen.

Als je na een goede dag (zes uur) nog steeds ziet dat de accu op 0% zit, zou ik maar eens kijken of e.e.a. vervangen moet worden.
 
Nog een suggestie.

Probeer hem eens te calibreren.
Dit gaat als volgt.
Stroom eraf en opstarten (veilige modus) met accu als dat lukt.
Wacht tot hij dood gaat en laad hem helemaal op, al is hij "dood", je kunt aan een van je ledjes zien dat hij (als dat gebeurt) oplaadt.
Herhaal deze cyclus nog een keer en zie wat er gebeurt.

In principe is het helemaal niet goed bij normaal gebruik je accu te laten gaan tot 0%, maar in dit geval is het "niet geschoten is altijd mis".

Voor de rest ga ik met 112pchulp mee.
Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan