Accu laptop loopt snel leeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

oblivion123

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2009
Hallo,

Sinds een tijdje heb ik last van de accu die in mijn laptop zit,
meestal ging hij ongeveer rond de 2,5 uur mee, dat hangt er natuurlijk ook vanaf wat je doet, maar sinds een weekje loopt hij snel leeg. Eerst istie 100% dan loopt ongeveer tot de 70% in een half uurtje en daarna loop hij binnen 10 minuten naar de 6% en moet ik de laptop aan het netstroom leggen, en dit op laagste energieverbruik.
Mijn laptop is een Compaq presario c710ed.
Weten jullie wat er aan de hand kan zijn? en of je het misschien kan verhelpen?
mijn dank is groot, want ik heb gezien dat een nieuwe accu rond de 120 euro kost.

Groeten.

dit is het gevolg van opladen wanneer hij niet helemaal leeg is. (maar dan 1000x).

er is niets meer aan te doen, je accu is gaar.

maar ik laat mijn accu alleen maar op als hij beneden de 25 % is, en als mijn laptop het zelf aangeeft met zo'n drie hoek, daarom vind ik het ook zo raar.
Ik laat hem zelden op als hij niet hellemaal leeg is.

dit is het gevolg van opladen wanneer hij niet helemaal leeg is. (maar dan 1000x).

er is niets meer aan te doen, je accu is gaar.

Meschien wel..... Je kan proberen de accu helemaal te ontladen ! en daarna weer volledig opladen.... dit moet je dan zo'n 3 á 4 keer doen, meschien doet je accu het daarna beter!

En misschien proberen je CPU te under-volten; dat scheelt ook weer wat :thumb:

http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm

Een Li-Ion batterij, in tegenstelling tot Ni-Mh en oudere types, heeft juist méér problemen met regelmatig volledig ontladen en opladen dan enkel een stukje opladen. Blijkbaar is een hoge temperatuur de grootste boosdoener bij laptopbatterijen.

Ik denk niet dat je veel kan doen - zoals gesteld op de site: 'There are no remedies to restore lithium-ion once worn out.'. 'Fin, veel heb je niet te verliezen :confused:.

Laatst bewerkt:
hmm, jammer maarja nou in ieder geval bedankt voor alle reacties, kzal is kijken of ik nog garantie heb op deze laptop, weet een van jullie toevallig of een accu ook onder de garantie valt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan