Accu Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

ijsbeer121

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2002
Ik heb laast een laptop gekregen.
Volgens de vorige eigenaar zou de accu het goed moeten doen (En ja deze persoon is betrouwbaar naar mij toe :) )
Maar ik had eerst het probleem dat de accu ruim 2uur aangaf dat ie nog mee zou gaan (in Windows) en in ene schiet ie naar 3% (na ongeveer een kwartier tot half uur) Nou had ik es gehoord over een accu in de vriezer... dus had ik gedaan, maar dat bleek alleen voor Nihm batterijen te gelden (dit is een Li-ion) maar nu heb ik er ruim 3 kwartier mee gewerkt.... en schoot van 67% (ongeveer) weer naar 3%, hij heeft het dus langer uitgehouden dan de keren ervoor. Op de een of andere manier heb ik het idee dat ie niet goed ontladen is o.i.d. of niet volledig oplaadt. Iemand had het er al over dat ik de accu zou moeten kunnen resetten, maar hoe :confused: Een nieuwe accu kost 150 euro en de vorige eigenaar staat ook voor een raadsel... hij heeft dat probleem niet gehad :mad: Iemand tips?

Jammer voor je maar hier kan je niets aan doen.

De oorzaak is vaak bij een laptop-accu , dat hiermee teveel met een netadapter wordt gewerkt hierdoor wordt de accu lui , bij een belasting zakt het vermogen plotseling heel snel.

Een accu kan je niet resetten , wat je nog wel kan proberen is om de accu zo veel mogenlijk te belasten.

Accu opladen adapter los koppelen en dan de laptop gebruiken dit meerdere malen herhalen.

Als na verloop van tijd nog geen verbetering is dan kan je er wel vanuitgaan dat de accu is versleten.

groetjes speedtouch

Volgens Toshiba is een batterij wel te resetten, maar dat geldt alleen voor de modellen die daar een knopje/pinnetje voor hebben op de batterij zelf.
Ik zal hem zo veel mogelijk gaan belasten :mad:
Maare... als ik nou gewoon met de Adapter werk, kan ik beter de accu er uit laten (als ik een nieuwe heb) en gewoon alleen gebruiken als ik ook een accu nodig heb? of als je de Adapter er uit trekt en er zit geen accu in, gaan er instellingen verloren?
Als ik nou een nieuwe batterij heb, hoe adviseer jij me daar mee te werken? :D

Dat reset knopje zal een ontlaad knopje zijn.

Ik heb ook een laadstation welke eerst de batterij ontlaad alvorens hij deze oplaad , dit komt ten goede van de houdbaarheid van de batterij.

Als je een nieuwe accu plaatst , is het verstandig om deze ook z'n werk te laten doen.

Regelmatig belasten is dus het beste, en zodra de laptop een piepje geeft als de batterij bijna leeg is moet je gewoon de adapter weer in pluggen.

Ik doe dit 1 keer per week , dat hij bijna helemaal leeg is , voor de rest van de week draai ik ook gewoon met de adapter.

De batterij eruit laten is denk ik merk afhankelijk , ik moet er een in hebben anders werkt hij niet.

Gegevens kan je nooit kwijt raken ook al is de batterij helemaal leeg.

groetjes speedtouch

Mijn accu is er nu gewoon uit :)
Ga hem morgen even maximaal belasten. Ik heb het nu een aantal keer gedaan, en het duurde steeds iets langer voor dat ie naar 3% schoot, maar het probleem bleef, en het ging om minuten ofzo.... Maarja ben beniewd. Baal er wel van... krijg morgen namelijk een Mobile Connect Cardje kado :D dus is het wel handig als je accu het doet, wel l33t als je in de auto/bus zit :D Mjah voor in de auto moek nog effe een stekker halen, maar die zijn ook fokking duur :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan