ACCU MSI GE60 laad niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

murtie

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2009
Beste leden,

na aanschaf van een nieuwe laptop werkte alles goed maar na een week wordt de accu niet meer geladen.
Rechtsonder het balkje staat wel dat het wordt geladen en is aangesloten met de adapter maar gebeurt niks en blijft bij 1% hangen.
Als ik de adapter loskoppel dan valt de laptop uit.
Heb ook zonder de accu geprobeerd en werkt dus wel zonder accu met de adapter aangesloten.
Wat denken jullie wat de oorzaak is.

Ook deze geprobeerd:
order to correct problems with the battery's power management software, follow the steps below.
1. Click Start and type device in the search field, then select Device Manager .
2. Expand the Batteries category.
3. Under the Batteries category, right-click the Microsoft ACPI Compliant Control Method Battery listing, and select Uninstall .
WARNING: Do not remove the Microsoft AC Adapter driver or any other ACPI compliant driver.
4. On the Device Manager taskbar, click Scan for hardware changes .
Alternately, select Action > Scan for hardware changes .

Alles is up to date, dus de bios firmware etc..

Het is een Msi ge60 2OE met een gtx 765m i7 cpu. Heeft geen garantie meer want het is opengeschroefd van binnen.

Is het nu de moeite waard om een nieuwe accu aan te schaffen of eerst laten controleren bij een reparateur?

Laatst bewerkt:
Toch garantie proberen... of heb je er echt een zootje van gemaakt? Wel eerlijk trouwens...

Helaas geen garantie meer. Hiervoor werkte de power button niet. Ging dus niet aan. Deze heb ik dus laten maken bij een professionele monteur. Is gefixt en krijgt wel power.
Na een week wil de accu niet geladen worden . Echt jammer .:(

Lastig probleem... (daarom vraag je het uiteraard hier....)
Nieuwe accu kopen om er achter te komen dat het probleem iets anders was....
6 tienen ben je zo kwijt of je moet effe via Ebay gaan zoeken, kan veel schelen...

Goedemorgen,

Ik geloof dat ik toch eens contact met de winkel zou zoeken en je probleem uitleggen en vertellen dat zo als gezegd door een professionele monteur hebt laten maken en dat dit een niet zo slimme set is geweest en dan toch nog aanspraak proberen te krijgen op de garantie. Nee heb je en ja kan je krijgen . En misschien doen ze het tegen een gereduceerd tarief is tenslotte ook niet normaal dat z'n duur ding nu al stuk is.

Laatst bewerkt:
OP maandag heb ik weer een afspraak met de monteur dus hij gaat het wel nakijken waar het aan ligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan