Accu/opladen/laptop/game

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lipidium

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
Hallo

Ik heb sinds gisteren iets raars opgemerkt. Elke keer als ik Age of Empires 3 speel gaat het vlot maar als ik overschakel op netstroom, stopt mijn laptop met opladen van accu. Maar zonder netstroom gaat alles perfect. Normaal moet je via netstroom toch meer potentieel hebben? Ik kan dus meer don zondr netstroom als met. Kan iemand mij helpen of heeft iemand het zelfde porbleem al gehad?

Dank bij voorbaat

Welkom bij Helmpij.nl

is dat alleen als je age of empires speelt??

Accu

Het viel mij op als ik mijn spel verder wou spelen op netstroom. Maar ik ontdekte het ook als mijn pc opstart en ik stop hem in stopcontact dat het lichtje van opladen batterij oplicht en dan weer uitgaat. Dus het is niet alleen tijdens het spelen van een spel.
Ook ervaring met dit voorval?
Ik heb reeds geprobeerd eens op te starten op netstroom alleen zonder accu en dan ging het iet of wat maar toen ik het spel opstarte viel de laptop gewoon uit! Mijn laptop is amper één jaar oud ...

Greetz

Kijk eens in je configuratiescherm energiebeheer of daar alles goed staat ingesteld..
Dat is bij een laptop wel zo belangrijk omdat je de netspanning afzonderlijk van de accu moet configureren..

(Er bestaat hiervoor ook een tooltje speciaal voor laptops met xp waarmee je tijdens net spanning je processor cap. kan optimaliseren. Standaard smoort xp de processor om energie te besparen onafhankelijk of je net of accu energie gebruikt.)
http://www.diefer.de/speedswitchxp/
:)

als ik energie beheer open kom ik op het programma van acer zelf en daar heb zelf niets gewijzigd. Vroeger speelde ik aoe 3 perfect op netstroom. Waar kan ik eventueel mijn accu apart laten functioneren van de netstroom? Ik zal alvast dit programmatje eens proberen Bedankt voor het advies al !

Dit programma doet net hetzelfde als dat van Acer zelf en het is nog steeds dat het opladen soms stopt dan weer begint en op netstroom apart doet hij weer raar. Het lijkt wel als ik AOE 3 opstart dat hij een ander 'Energiepreset' neemt. Want dan laad hij een andere setting. Maximum performance wisselt dan af met iets anders en dan weer trug maximum performance. Zoals nu laadt hij op maar als ik start word het terug instabiel. Ik sluit dan het programma af en alles is weer normaal. Trekt mijn laptop teveel of te weinig stroom?

Greetz

Het is dus niet alleen tijdens dat spel maar ook tijdens het opladen dat hij soms 'niet weet wat kiezen'. Zou dit niet aan mijn adapter kunnen liggen?

Yoooow, grote doorbraak ik vond waar de fout zit. De stroomtoevoer naar men laptop is kapot. De accu is niet kapot (getest op andere laptop). Iemand idee hoe ik dit kan fiksen of hoeveel het mij gaat kosten om dit te laten repareren. Voor alle duidelijkheid, het gaatje waar men stroomkabel in men laptop moet geeft slecht contact. Valt dit ook onder garantie?

Dat zou ik gaan vragen bij de leverancier. Ik zou denken van wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan